Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
2008-2012 (dep.)
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Daniel Vasile Oajdea > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primit de la domnul deputat Daniel Vasile Oajdea (neafiliat)
A.S.F. nu trebuie finanțată de către cei pe care-i controlează

Propun modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, astfel încât instituția să fie finanțată de la bugetul de stat, iar membrii Consiliului și angajații A.S.F. să fie remunerați după importanța muncii, la fel ca ceilalți bugetari.

Autoritatea de Supraveghere Financiară se numără printre instituțiile de interes public din țară cu cei mai bine plătiți angajați, cu salarii uriașe de ordinul zecilor de mii de euro.
Remunerarea membrilor din Consiliul A.S.F. și a personalului angajat se face din veniturile proprii. Acestea sunt proporționale cu încasările entităților supravegheate de A.S.F., deci cu valoarea poliței RCA. Acest fapt ne face să ne întrebăm care este obiectivitatea cu care această instituție își desfășoară activitatea în folosul cetățenilor, dacă în același timp cu mărirea tarifelor polițelor RCA s-au anunțat și noi beneficii salariale în rândul angajaților.
Prevederea legislativă prin care A.S.F. se finanțează în principal din cote, tarife și taxe aplicate entităților pe care le autorizează, reglementează și supraveghează, este incorectă. Se creează astfel un conflict între obiectivul declarat și tendința legitimă (în aceste condiții) de a crește veniturile proprii (care reprezintă bugetul A.S.F.). De aceea, veniturile A.S.F. nu trebuie să aibă legătură cu sumele colectate prin efectul legii.
Corect este ca, în cadrul bugetului aprobat de Parlament, A.S.F. să-și recompenseze angajații în raport cu performanța, pe baza unor criterii obiective și transparente. Este incorect să colecteze prin efectul legii bani la bugetul instituției, iar apoi să-i cheltuie considerând că este meritul lor. Aceste taxe trebuie să meargă direct către bugetul de stat.
Logic este ca între veniturile diverselor categorii profesionale să existe un echilibru. Spre exemplu, nu ar trebui ca între specialiștii dintr-un domeniu care lucrează în instituții de stat să existe o discrepanță atât de mare între venituri. Premisa conform căreia pe unii ar trebui să îi plătim cu sume exorbitante în raport cu alți specialiști din același domeniu pe motiv că ar pleca în sectorul privat, s-a dovedit a fi falsă și păguboasă. Cei mai bine plătiți oameni nu întotdeauna s-au dovedit a fi și cei mai buni specialiști. Este de notorietate că nepotismul distruge performanța în orice domeniu. În cazul ASF, în mod cel puțin ciudat, mulți dintre angajați sunt rudele sau cunoștințele unor oameni care au avut capacitatea să influențeze numirea lor. Apoi, piața are capacitate limitată de a absorbi specialiști foarte bine plătiți. Consider că o plată corespunzătoare activității prestate, dar nu cu sume enorme comparativ cu alți profesioniști în domeniu, este suficientă și motivantă chiar și pentru a atrage și forma noi specialiști în condiții de transparență și competitivitate reală pentru ocuparea posturilor.
Să observăm ce avem astăzi:
  • Personal din A.S.F. plătit cu sume uriașe în condițiile în care prețul poliței RCA (spre exemplu) crește mult într-o perioadă foarte scurtă;
  • Asigurători RCA care nu îi despăgubesc corespunzător pe beneficiarii polițelor;
  • Debite restante la plata despăgubirilor;
  • Venituri proprii la A.S.F., proporționale cu veniturile încasate de asigurători din polițe;
  • Venituri ale personalului din A.S.F. care cresc necontrolat odată cu creșterea încasărilor.
    Practica demonstrează că acest sistem este bolnav și trebuie corectat.
    A.S.F. nu își sporește veniturile pentru că a introdus pe piață un produs nou, competitiv și apreciat. A.S.F. își sporește veniturile proprii proporțional cu creșterea valorii polițelor.
    Aceste scăpări legislative trebuie corectate de urgență și sper ca această inițiativă să găsească sprijin la majoritatea colegilor din Parlament, indiferent de culoarea lor politică.

    Proiect de lege ASF.pdf

  • Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 23 februarie 2020, 18:34
    Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
    E-mail: webmaster@cdep.ro