Maria-Andreea Paul
Maria-Andreea Paul
Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.75/27-06-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.65 Maria-Andreea Paul - declarație politică: - "Cer premierului Ponta și PSD-ului să garanteze public că nicio taxă nouă nu va fi introdusă, iar cele existente nu se vor majora în anul 2015 după diminuarea CAS de la 1 octombrie 2014";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Maria-Andreea Paul:

"Cer premierului Ponta și PSD-ului să garanteze public că nicio taxă nouă nu va fi introdusă, iar cele existente nu se vor majora în anul 2015 după diminuarea CAS de la 1 octombrie 2014"

Susțin diminuarea CAS fără nicio altă taxă majorată sau nou-introdusă în anii 2014 și 2015. Îi cer premierului Ponta să garanteze acest lucru. El vorbește doar despre anul 2014, nimic de anul 2015.

Impozitarea muncii este cea mai importantă povară cu care se confruntă întreprinzătorii. CAS trebuie diminuat cu o fundamentare bugetară sănătoasă.

Politica fiscală a Guvernului este pregătită pe genunchi, cu ochii ațintiți doar spre alegerile din toamnă. Capcana diminuării CAS pe care ne-o propune Ponta, fără o justă pregătire, este bomba cu efect întârziat.

Guvernul ne spune să dormim liniștiți fiindcă are acoperire pentru ultimele 3 luni din acest an, adică în plină campanie electorală, dar nu spune nimic despre anul următor. De ce? E liniștea electorală cumpărată cu minciuna, înainte de furtuna fiscală care va exploda la adoptarea noului buget pentru anul 2015, imediat după alegerile prezidențiale. Bănuiesc și avertizez că guvernarea de stânga, cuplul PP: Ponta-Petrescu, vrea să omoare cota unică de 16% și să introducă impozitarea progresivă, de la 16% în sus, invocând nevoia de a echilibra veniturile și cheltuielile.

CAS este o problemă sensibilă și vitală pentru nivelul de trai al românilor de azi și de mâine. Pe de o parte, ne arată cu cât rămâne un angajat din salariul său după plata CAS și, mai ales, cât plătește angajatorul pentru el. Pe de altă parte, ce pensie vom avea în viitor.

Realitatea de la care pornim este că salariile în România sunt mici, aproape cele mai mici din UE, iar costurile cu forța de muncă sunt mari. În ultimii 25 de ani, numărul de salariați s-a înjumătățit, iar cel al pensionarilor aproape s-a dublat. Presiunile pe buget sunt mari, iar locurile de muncă nou-create sunt insuficiente.
Trăim, așadar, un dublu paradox fiscal românesc.

Salarii mici cu taxe mari - povara fiscală pe muncă de 44,5% ne așează pe locul 7 în UE, una dintre cele mai mari din UE.

Taxe mari cu încasări bugetare mici - încasările României din CAS raportate la PIB sunt cu aproape jumătate mai mici decât media europeană. Noi încasăm CAS vreo 9% din PIB, iar Europa cam 13% din PIB. Avem evaziune mare și pe salariile mici și pe salariile mari. Mulți sunt încadrați cu salariul minim, în realitate însă primesc mai mult în mână. De ce? Pentru un salariu minim brut de 850 lei, angajatul primește în mână doar 630 lei, iar angajatorul plătește 1.046 lei. La 1 iulie salariul minim crește la 900 lei, astfel că salariatul primește în mână cam 670 lei, iar angajatorul plătește 1.150 lei. Mulți alții cu salarii foarte mari nu le trec pe cartea de muncă sau își creează PFA-uri ca să nu plătească taxele prea mari pe muncă.

Pentru a stimula crearea de noi locuri de muncă mai bine plătite și pentru a diminua evaziunea fiscală din munca la negru trebuie să reducem CAS cu 5 puncte procentuale la angajator în paralel cu alte trei măsuri la pachet:

  • plafonarea bazei de calcul a tuturor contribuțiilor sociale la 3 salarii medii pe economie;
  • reducerea bazei impozabile pentru salariile mici cu deducerea personală;
  • extinderea scutirii de impozit a profitului reinvestit.

Acest pachet de măsuri ar duce la creșterea conformării fiscale și ar aduce în economia albă și salariile mici și pe cele mari. Echilibrele bugetare mai pot fi obținute prin alte două căi:

  • creșterea eficienței cheltuielilor publice (prin OUG nr. 8/2014 și OUG nr. 27/2014 se alocă banii netransparent, politic, prin ordin de ministru; ministrul Dragnea finanțează direct primăriile care joacă bine la alegeri);
  • îmbunătățirea colectării veniturilor (de pildă, prin diminuarea evaziunii din TVA, care se ridică la 10 mld. euro anual, și prin introducerea cardului electronic de sănătate, a cărui amânare de doi ani nu rezolvă frauda de aproape o jumătate de mld. euro, din decontări abuzive de bani publici pentru sănătate).

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 28 mai 2020, 10:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro