Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.24/06-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-06-2018 (comună)
20-06-2018
18-06-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 25-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 februarie 2015

17. Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.407/2006 - Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic (Pl-x 280/2013). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 280/2013

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Următorul proiect de lege, Proiectul de Lege pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări...

Înțeleg că domnul secretar de stat este acum la Senat. Vă propun să amânăm până apare domnul secretar de stat. Ne va anunța doamna secretar de stat de la Relația cu Parlamentul când apare reprezentantul Guvernului. Mergem mai departe...

18. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.407/2006, poziția 18, Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic.

Dați-mi voie, în calitate de inițiator, să vă spun câteva cuvinte.

Am anunțat... poziția 17 se amână până vine reprezentantul Ministerului Finanțelor. (Coboară la tribună.)

Eu vă spun câteva cuvinte, în calitate de inițiator. Mai pot vorbi și colegii mei.

Actuala Lege a vânătorii, este vorba de Legea nr.407, am constatat, inițiatorii, că este mai complicată, prin modificările care au fost aduse până acum, și mai interpretabilă. Și, de aceea, noi, prin aceste modificări, vă propunem o exprimare mai directă, o asigurare mai bună a protecției și eficiență a speciilor cinegetice, o asigurare a unei responsabilități mai mari a vânătorilor, desfășurarea activității de vânătoare într-un cadru unitar organizat național și internațional, creșterea gradului de ordine și disciplină, cât și introducerea posibilității de sancționare a reprezentantului administratorilor pentru nerespectarea legii.

Mulțumesc. (Revine la prezidiu.)

Dacă dintre colegii coinițiatori mai vrea cineva să ia cuvântul?

La dezbateri generale... acum discutam despre inițiatori. Bun. Nemaifiind observații și dezbateri din partea inițiatorilor, comisia?

Sunt sesizate Comisiile pentru mediu și Comisia pentru agricultură. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Costel Șoptică:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Permiteți-mi să vă prezint Raportul comun suplimentar asupra Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.407/2006 - Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic (Pl-x 280/2013).

În conformitate cu prevederile art.70 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, plenul Camerei Deputaților a hotărât, în ședința din 19 decembrie 2014, retrimiterea Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.407/2006 - Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic la Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și la Comisia pentru mediu și echilibru ecologic, în vederea examinării și depunerii unui nou raport.

Pentru această propunere legislativă a fost întocmit un raport comun înlocuitor de către Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și Comisia pentru mediu și echilibru ecologic, prin care s-a propus adoptarea Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.407/2006 - Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic, cu amendamentele admise și respinse.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr.407/2006, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv a anexelor de lege, care se modifică parțial, în vederea asigurării unei protecții mai eficiente pentru fauna cinegetică, a desfășurării activității de vânătoare în cadrul organizat al asociațiilor vânătorești care au calitatea de gestionari de fonduri cinegetice, de asemenea, a creșterii gradului de corectitudine și responsabilitate în activitatea de promovare a noilor vânători.

În urma examinării propunerii legislative și a opiniilor exprimate de către membrii comisiilor sesizate în fond s-a hotărât, cu majoritate de voturi, 3 voturi împotrivă și o abținere, să se supună plenului Camerei Deputaților adoptarea Propunerii legislative privind modificarea și completarea Legii nr.407/2006 - Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic (Pl-x 280/2013), cu amendamentele admise prevăzute în Anexa nr.1 și cu amendamentele respinse prevăzute în Anexa nr.2, care fac parte integrantă din prezentul raport comun suplimentar.

În raport cu obiectul său de reglementare, propunerea legislativă supusă dezbaterii face parte integrantă din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Pe procedură, liderul grupului, domnul Marian Neacșu, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Domnule președinte de ședință,

Având în vedere faptul că acest proiect legislativ a avut o procedură destul de contorsionată prin Cameră și prin Senat, v-aș ruga frumos să invitați reprezentantul ministerului să-și expună punctul de vedere referitor la forma prezentată în raportul citit ceva mai devreme de colegul nostru de la Comisia pentru agricultură.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Bun.

Domnul secretar de stat, vă rog, domnul Popescu...

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Popescu (secretar de stat, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor):

Bună ziua.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor susține promovarea prezentului proiect de lege, în forma amendată de comisiile raportoare. Considerăm că forma care va fi adoptată va conduce la o protecție eficientă și reală a faunei cinegetice.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea grupurilor parlamentare? Domnul Kelemen, vă rog, UDMR.

Video in format Flash/IOS

Domnul Kelemen Atilla-Béla-László:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

În accepțiunea Uniunii Europene, România este considerată un paradis al vânatului. Aș accentua: al vânatului, și nu al vânătorilor. Că așa suntem considerați într-o Europă unde se vorbește tot mai mult și tot mai accentuat despre vânătoare sustenabilă, sustenabilă în sensul că vânătoarea este considerată între profesiile, îndeletnicirile tradiționale prin Europa.

Eu cred că toți vânătorii din România, și nu numai ei, au această datorie, să păstreze România în acest cadru de paradis al vânatului.

Multe specii de vânat există astăzi, și nu numai în România, dar și pe glob, numai datorită protecției date de vânători, fiindcă vânătorul este un principal factor de protejare a vânatului.

Cine crede că vânătoarea este doar actul de împușcare, după unii care folosesc alte cuvinte: uciderea vânatului, se înșală amarnic. Un mare scriitor al vânătorii mondiale a zis undeva o frază: "Vânătoarea înseamnă foșnet de pădure și goana după vânat, dar mai mult foșnet de pădure". Eu cred că aceste lucruri trebuie să ne ghideze când acceptăm această lege ca o lege care reglementează anumite probleme, și a vânatului, și a vânătorii, și a conviețuirii tagmei vânătorilor cu cei care nu sunt vânători. Bineînțeles, aici mă refer... și această lege apăsat vorbește și de interesul proprietarilor. Tocmai de aceea, la anumite specii de vânat am modificat câte ceva și la perioada de vânătoare, iar în lege vorbim și despre acea aprobare prealabilă a proprietarului ca să se organizeze vânători pe acele terenuri care, de exemplu, sunt în perimetrul intravilan al comunelor. Dar, bineînțeles, cu toții știm că în anumite situații foarte multe reclamații primim de la acei oameni care au pagube produse de vânat și în perimetre intravilane. Aici vine accentuat legea și spune da, dar să organizăm vânători de combatere a dăunătorilor, și dăunătorii - trebuie să-mi permiteți să spun - nu sunt... în anumite situații nu vorbim numai de mistreț sau nu vorbim numai de urs, dar pot să fie daune și din partea cerbului, și din partea căpriorului, și din partea chiar a iepurilor. Deci este un lucru mult mai complex ca să abordăm strict emoțional aceste probleme.

Eu, care, și după îmbrăcăminte, știți că nu-mi este rușine că mă consider tradițional vânător, și, bineînțeles, ca să fac referire la o discuție, odată, cu domnul coleg, distinsul meu coleg Cernea, care m-a întrebat: "Dar vă place ce se petrece în acele țarcuri de vânătoare?" Bineînțeles că nu-mi place și niciodată - trebuie să vă mărturisesc - n-am vânat în aceste țarcuri și nici nu intenționez să particip vreodată la o asemenea vânătoare.

Nu vreau să lungesc această alocuțiune... Bineînțeles că eu consider că această lege, în anumite puncte nevralgice, îmbunătățește legea actuală și vă rog să votați acest proiect, cu modificările aprobate și mult discutate deja în comisiile de specialitate.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Niculescu Duvăz, Grupul PSD.

Video in format Flash/IOS

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu Duvăz:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Câteva cuvinte în legătură cu această lege foarte importantă, mai ales că ea conduce la o dezbatere în societate de fiecare dată în ceea ce privește calitatea vânătorii și tradițiile care înconjoară această activitate umană.

Ar trebui să recunoaștem că este o parte a culturii unui popor și o parte a culturii unor popoare vânătoarea, și nu o cultură care s-a născut ieri sau alaltăieri. Și sper să avem știința și înțelepciunea să o ducem mai departe cu răbdare și, mai ales, cu o bună deschidere către dialog.

Un coleg aici care a vorbit și care este un vânător care apreciază acest nivel cultural - îmi pare rău că nu sunt și eu în uniforma lui astăzi, să vorbesc de la această tribună - ne-a spus câteva lucruri importante.

În primul rând, că România este probabil țara cu cea mai mare biodiversitate de vânat din Europa. Și acest lucru vreau să vă spun că nu este o întâmplare, nu este un accident, nu este o favoare, nu este o pronie care a venit asupra României, ci este rezultatul unor politici care s-au făcut în acest domeniu un secol, tot secolul trecut. Rezultatul unor oameni care inventaseră ecologia, vânători fiind, înainte ca și acest cuvânt să fi fost inventat. Niște oameni care... ca Ionel Pop, ca Rosetti-Bălănescu și mulți alții care merită pomeniți, au avut grijă ca acest vânat să existe și să supraviețuiască în toate formele și în toate ipostazele biotopului românesc. Sigur că România a beneficiat și de un relief, începând cu luncă și terminând cu relief montan, dar erau și alte țări care beneficiau de aceleași, să spun, calități de relief, și care nu mai au de mult biodiversitatea pe care o are România.

Din cauza aceasta cred că este oarecum nepotrivit să luăm și să aplicăm adeseori orbește o sumă de directive europene emise de țări care ele însele nu mai au niciun fel de vânat sau au foarte puțină reprezentare pentru diverse specii pe care încearcă să le reglementeze. Țări care și-au pierdut această diversitate și care acum impun anumite reguli care nu sunt proprii. Și aș spune că mai degrabă ar trebui ele să vină și să facem noi împreună directivele cu aceste țări.

M-aș referi la un singur subiect care este un subiect drag mie și care mă preocupă, este vorba de migrația păsărilor care, în România, datorită faptului că această zonă este un nod important de migrație, în România are anumite condiții specifice. Din păcate, în această lege am aplicat directive care se referă la alte zone europene și care nu au nicio legătură cu realitățile care se petrec la noi și cu migrația acestor păsări.

Poate că timpul ne va duce la concluzia că vom putea revizui și ajunge la niște concluzii pe care să le transmitem și partenerilor noștri europeni și pe care și dânșii să le înțeleagă. Oricum, salut în acest moment aceste modificări. Și sper ca reglementările care se aduc prin modificarea legii să fie niște reglementări care să ne facă în continuare mândri că suntem țara care are cea mai mare biodiversitate de vânat din Europa.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Cernea, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Stimați colegi,

Ceea ce facem noi aici este un lucru monstruos. Facem legi pentru a ucide în masă, din plăcere, din pură plăcere, ființe nevinovate, ființe extraordinare care sunt produsul multor milioane de ani de evoluție, ființe adaptate la mediu, dar pe care noi le decimăm pe parcursul doar al câtorva decenii. Și numim acest măcel activitate recreativ-sportivă.

În primul rând, vânătoarea nu este un sport. Sportul presupune că toți competitorii au conștiința faptului că participă la o competiție și aleg să participe la ea. A hăitui un biet animal pentru a-l ucide, din simplă plăcere, din simpla plăcere de a ucide nu înseamnă că el se află în echipa adversă, ci doar că tu, vânătorule, îți găsești plăcerea într-o activitate sângeroasă și moralmente condamnabilă.

Animalele își pierd până și statutul de ființe vii, înzestrate cu sensibilitate, în ochii vânătorilor, dar și al legilor, primind doar statutul de vânat, ca și cum viața lor este predestinată unui sfârșit fulgerător, omorâte fiind de gloanțele vânătorilor.

Vă invit la un exercițiu de imaginație. Să presupunem că undeva există niște entități care au ca mod de distracție ori activitate așa-zis recreativ-sportivă uciderea unor oameni și că și legiferează în acest sens. Legiferează ca dumneavoastră, ca eu, ca oricare dintre noi să fim țintele unor astfel de vânători, altfel pierzându-ne viața fulgerător ca urmare a unui atac de cord, a unui accident, a unei boli incurabile.

Sper foarte mult ca umanitatea să depășească această fază, să depășească aceste activități care au încă un puternic conținut de barbarie și să recunoaștem tuturor ființelor vii, tuturor animalelor, statutul de ființe înzestrate cu sensibilitate, care suferă, care iubesc, care ne pot fi prieteni, care de multe ori ne sunt prieteni și să încetăm acest măcel la adresa animalelor.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Ciuhodaru.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dacă ar fi după mine, aș interzice vânătoarea. Pentru că nu pot să concep că există un sport, un așa-numit sport în care ucizi pe cineva. Fără îndoială, orice domeniu trebuie reglementat și asta facem astăzi. Mi-aș fi dorit ca aceste reglementări să fie mult mai severe, pentru că, până una-alta, gândiți-vă dacă s-ar întâmpla cu cineva dintre ai dumneavoastră să-l vedeți ucis, cum ați reacționa?

Lucrurile sunt similare. Așa că, cine știe, poate cândva vom fi mai mulți care să interzicem acest pseudosport, iar dacă vă uitați și cine-l practică, veți vedea că sunt așa-zisa elită din această țară.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnule Daea, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petre Daea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

În primul rând vreau să vă felicit pentru calmul dumneavoastră și pentru acuratețea de a conduce ședințele plenului Camerei Deputaților.

Doamnelor și domnilor deputați,

Eu mă văd obligat să aduc sentimentul împlinirii în plenul Camerei, împlinirii unei munci lucrative la comisiile de specialitate, unde interesul și pasiunea au prins graiul juridic, aducând în plen un act normativ echilibrat, bine construit. Motiv pentru care votul pentru este cel care satisface și munca și interesul pentru domeniu.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule deputat Merka, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Adrian-Miroslav Merka:

Da. Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Stimați reprezentanți ai ministerului,

Nu doresc să mă refer în special la lege în esența ei. Într-adevăr, orice facem, o îmbunătățim. Dar doresc să atrag atenția ministerului, persoanele fizice, și cum s-a și spus aici, și juridice, cei care dețin terenuri și doresc să le cultive, vin să ni se plângă că nu mai reușesc să facă față cerințelor care sunt în normele pe care le-a dat ministerul. Dacă vă spun... din discuțiile purtate, e necesar să asigure paza acestor terenuri. Unii din comisii, care vin la nivel local și spun: "Puteți să faceți și paza armată a terenului respectiv". Păi cum s-o faci armată. Doamne ferește să se întâmple așa ceva.

Vă dau un exemplu. În județul Bihor, de când au intrat în vigoare normativele ministerului, tot, nici un dosar nu s-a despăgubit. Deci, undeva avem o mare problemă. Ajutăm pe o parte cu această lege și mergem mai departe, într-adevăr, să venim cu o lege europeană. Dar pe cealaltă parte, și aici încerc să solicit ministerului, să vină într-adevăr și în sprijinul proprietarilor.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Din partea Grupului PNL, vă rog, domnule Simedru.

Vă reamintesc că la dezbateri generale poate vorbi câte un reprezentant din partea grupurilor parlamentare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Coriolan Simedru:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Discutăm astăzi o lege care în timp a născut multe controverse: ecologiști contra vânători; agricultori contra gestionari de fonduri de vânătoare; asociații de vânători contra minister; minister contra parlamentari și așa mai departe.

Actuala lege în vigoare este o lege controversată care în timp, prin aplicare, și-a arătat neajunsurile. Continuarea aplicării Legii nr.407 nu face altceva decât să accentueze controversele, să-și arate neputința în combaterea braconajului și să ascundă în spatele unor formulări confuze interese oculte, periculoase pentru stat și în același timp pentru proprietarii de terenuri agricole și forestiere.

Prin proiectul de lege pe care-l discutăm astăzi și care este supus atenției dumneavoastră, inițiatorii, cât și subcomisia desemnată de conducerea Comisiei pentru agricultură, care a adunat amendamentele și a creat o variantă mult îmbunătățită, a muncit într-un mod serios, așa cum spunea colegul nostru Daea. S-a întâlnit cu asociații profesionale, cu specialiști în domeniu, cu profesori universitari, cu ONG-uri și în urma unor dezbateri responsabile și serioase a propus actuala variantă, care este o variantă de compromis. Dar este un pas înainte important. Dezbaterile din cele două comisii - pentru agricultură și mediu -, finalizate cu raporturi finale de adoptare, arată responsabilitatea colegilor și dorința evidentă ca prin această lege să se promoveze în primul rând gestionarea durabilă a fondurilor cinegetice și în al doilea rând vânătoarea. Și toate acestea pentru ca să fie un mijloc de conservare a faunei în beneficiul naturii în primul rând, și în secundar a vânătorilor.

Am convingerea că pe viitor toți ne vom așeza la o dezbatere pe această temă pentru a pune de acord cele două curente - pro și contra vânătorii. Poate și denumirea legii ar trebui modificată, să punem pe prim plan gestionarea fondului cinegetic național ca bun național și secundar vânătoarea ca tradiție și activitate ancestrală și poate chiar și sport.

Trebuie să înțelegem că, actualmente, statul deleagă gestionarea unui bun național unor asociații, nu cheltuiește niciun ban, dar aceste asociații de multe ori sunt lipsite de profesionalism, nu plătesc decât întâmplător datoriile față de proprietarii de teren și tratează această activitate ca pe o afacere.

Monitorizarea autorității responsabile față de modul în care se face gestionarea este anemică. Contractele de gestiune sunt discutabile și din acest motiv este absolut necesar să depunem toate eforturile pentru a avea o lege a gestionării corecte și responsabile a fondului cinegetic.

De aceea, stimați colegi, având în vedere toate cele care s-au spus până acum, vă rog să votați această formă avizată de comisiile de specialitate ca un compromis rezonabil care corectează o lege în vigoare periculoasă și făcută pentru profitori.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Reamintesc: câte un reprezentant de grup.

Procedură. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Marian Dragomir:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Această lege a născut multe orgolii în comisie, în subcomisii, și disputele au fost plecând de la interese ale politicului până la interesele agricultorilor...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Procedura, domnule coleg.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Marian Dragomir:

Da. Stimați colegi,

Ca să închid foarte repede. Omul a fost prima dată vânător și apoi agricultor, și în final a devenit și politician. În ecosistemul în care viețuiau liniștite animalele am venit noi cu agricultura modernă, cu industria, și apoi cu ecologismul radical. Prin acest proiect de lege care asigură o protecție mai eficientă pentru multe specii cinegetice și care va crește responsabilitatea vânătorilor privind acțiunile de ocrotire, de îngrijire a vânatului, vom putea să aplicăm totodată și sancțiuni echilibrate și realiste, adaptate la realitățile zilei de astăzi, celor care încalcă legislația.

Consider că este un proiect benefic pentru vânat, pentru noi ca societate și din acest motiv trebuie votat.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Pe procedură, doamna Varga.

Video in format Flash/IOS

Doamna Lucia-Ana Varga:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Doar vreau să atrag atenția că prin această lege se încalcă dreptul la proprietate, se încalcă prevederile Ordonanței de urgență nr.102/2010 pentru modificarea și completarea Legii vânătorii, care a fost modificată pentru că România avea un infringement al Comisiei Europene pentru România, se încalcă, de asemenea, Ordonanța nr.57/2007 ce transpune Directiva "Păsări și habitate" ale Uniunii Europene, motiv pentru care eu, personal, voi vota împotrivă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Câteva lămuriri. În primul rând, vânatul este un bun public, deci nu este proprietatea nimănui. Autorizația de vânătoare îți dă dreptul să vânezi pe terenul oricui atâta timp cât respecți autorizația de vânătoare.

Acum, legat de aspectul armelor, vreau să vă spun că comunitatea vânătorilor este cea mai mare comunitate de deținători de arme din România. Cu toate acestea, la nivelul european, statisticile europene spun că România este pe ultimul loc, cu 0,7 arme la suta de locuitori. Suntem pe ultimul loc și avem de zece ori mai puține arme decât următorul clasat după noi. Deci, sub acest aspect consider... ca să lămuresc și problematica cu sportul, pentru că un vânător nu înseamnă că neapărat trebuie să meargă în pădure să tragă cu arma. El poate să meargă și în poligon. Acesta este aspectul sportiv. Restul, ceea ce practică în pădure, este controlul biodiversității.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Nemaifiind intervenții la dezbateri generale, intrăm pe textul legii. Avem 69 de amendamente admise, 3 anexe și 12 amendamente respinse. Rog colegii să urmărească amendamentele respinse, acolo unde vor să intervină.

Dacă la titlul legii sunt observații. Nu. Adoptat.

Art.I. Adoptat.

De acord. De la poziția 1 la poziția... marginală, vă spun, stimați colegi, la poziția 10 marginal.

Da. Vă rog, domnule Tinel Gheorghe.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

O observație aș vrea să fac: Legea vânătorii n-a apărut acum, și n-a început cu Legea nr.407, în 1996 a fost emisă Legea nr.103. deci, n-am fost într-un vid legislativ.

Acum se încearcă îmbunătățirea ei. Sunt câteva aspecte pe care cred eu că plenul le va accepta, și unul dintre ele este modificarea propusă la art.11, pentru că toată lumea a vorbit, sau aproape toată lumea a vorbit elogios la adresa modului cum au fost gestionate fondurile de vânătoare. Avem în sală, în banca Guvernului, un reprezentant al... poate singurei facultăți, singurului institut, singurei instituții de învățământ superior care s-a ocupat în perioada comunistă - 50 de ani - de managementul acestei categorii cinegetice extraordinare, și este un amendament care spune așa: "Instituțiile de învățământ de stat care au dreptul de a gestiona fonduri cinegetice și instituțiile publice care au ca obiect de activitate cercetarea științifică în domeniul cinegetic prevăzute la art.7 lit.e) și lit.f) beneficiază de scutire de tarife excepționale pentru suprafețele de pădure proprietate publică a statului." Vine ca un sprijin în favoarea instituțiilor de învățământ superior. Ele plătesc o cotă acum. Amendamentul vine și se corelează și cu propunerea noastră de amendare a art.15, cu renunțarea la acel 16% și 3% redevență.

Eu cred că dacă am agreat în comisiile de specialitate ulterior în baza discuțiilor aceste amendamente putem să le agreăm și în plen. Și supun votului, domnule președinte, acest amendament.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Comisia. Domnule vicepreședinte, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Liviu Harbuz:

Vorbim de un amendament respins. Susținem și noi amendamentul propus de către domnul deputat Tinel Gheorghe.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră, stimați colegi, amendamentul respins enunțat de domnul Tinel Gheorghe.

Vă rog să votați. Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Imediat, domnule Duvăz.

Cu 128 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 8 abțineri, amendamentul domnului Tinel Gheorghe a fost acceptat.

Vă rog, domnule Duvăz.

Video in format Flash/IOS

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu Duvăz:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

E normal ca instituțiile de învățământ și de cercetare din domeniu să beneficieze de această situație, să zicem, privilegiată, pentru a desfășura activitățile specifice și din acest motiv am votat pentru, dar este la fel de normal ca în această situație să nu aibă activități economice decât în interesul gestiunii acestor suprafețe.

Deci, atenție, sper ca acest lucru va fi prevăzut, se poate face prin hotărâre de Guvern foarte bine în aplicarea legii.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

    ................................................
   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnule Tinel Gheorghe, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Vă spuneam că vom corela textele. La poziția marginală 5, art.15 alin.(2), după lit.c) se introduce o nouă literă, lit.d), cu următorul cuprins: "unitățile de învățământ de stat cu profil cinegetic și unitățile de cercetare științifică de stat cu profil cinegetic care gestionează fonduri cinegetice sunt scutite de la plata tarifului de gestionare (pentru pădurile de stat, și cotele de 16% și 3%.)"

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră acest amendament. Vă rog să votați. Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

135 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 3 abțineri. A fost adoptat.

Domnul Tinel Gheorghe, mai departe, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Poziția marginală 6, art.15, am introdus două noi alineate. Tot s-a discutat aici de faptul că încalcă dreptul la proprietate. Noi știm că vânătoarea, așa cum a fost ea gândită după 1947, ca și vânatul, ca bun al întregului popor, transformat pe urmă în bun de interes public național, vin însă în momentul de față... creează însă o mare problemă vizavi de dreptul de proprietate. Fondurile de vânătoare sunt constituite atât din domeniul public al statului, al unităților administrativ-teritoriale, dar și proprietari fizici.

Și în condițiile astea, după părere mea, textul de lege din Legea vânătorii trebuie corelat cu alt text de lege pe care-l vom aproba, bănuiesc, astăzi, la ședința de vot final, e vorba de Codul silvic. Și se referă la scoaterile din fondul forestier, în care am reglementat foarte clar acolo cotele, taxele, modalitatea în care aprobăm scoaterile din fondul forestier. Ea, în forma în care este propus prin Legea vânătorii, e derogatorie de la Codul silvic, și eu vin și spun: proprietarul, persoană fizică de pădure sau de teren agricol, trebuie să fie întrebat, trebuie să i se solicite acceptul atunci când gestionarul fondului de vânătoare, pe terenul lui, vrea să-i construiască sau să-și construiască o instalație vânătorească, o construcție vânătorească, care, știm, - vânătorii -, că n-are caracter temporar.

Uneori, și toți gestionarii fondurilor de vânătoare știu asta, tendința este de a construi inclusiv cabane de vânătoare. Nu mă refer aici la instalațiile și construcțiile vânătorești: sărării, observatoare și, eu știu, hrănitori etc. Deși și pentru aceste lucruri, pe terenul meu, proprietate privată, trebuie să mă întrebi și să-mi iei avizul. Iar amendamentul vine în acest sens și vi-l propun: "Pentru amplasarea, amenajarea și instalarea pe suprafețele de teren proprietate privată, indiferent de categoria acestora, a amenajărilor, instalațiilor și construcțiilor vânătorești, gestionarul fondului de vânătoare are obligația să obțină de la proprietarul privat acordul scris al acestuia și să-i achite contravaloarea suprafețelor afectate de amenajările, instalațiile și construcțiile vânătorești."

Una este ce ți se dă în gestiune și alta este ce vrei să faci tu pe proprietatea mea privată. Eu cred că aici lucrurile astea ar trebui îmbinate în momentul de față. Redevența pe care o plătește gestionarul fondului de vânătoare este una, iar scoaterea, afectarea dreptului de proprietate este altceva.

Vi-l propun votului, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumim.

Supun votului dumneavoastră amendamentul propus de domnul Tinel.

Cine este pentru? Vă rog să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Cu 84 de voturi împotrivă, 5 abțineri și 56 de voturi pentru, amendamentul domnului Tinel Gheorghe a fost respins.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Următorul amendament introdus are următorul text: "Este interzisă amplasarea, amenajarea și instalarea pe suprafețele de teren proprietate privată, indiferent de categoria acestora, a amenajărilor, instalațiilor și construcțiilor vânătorești fără acordul scris al proprietarului privat și fără achitarea contravalorii suprafețelor afectate de amenajările, instalațiile și construcțiile vânătorești."

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Îl supun votului dumneavoastră.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Cine este pentru?

Cu 79 de voturi împotrivă, 12 abțineri și 52 de voturi pentru, amendamentul a fost respins.

Următorul amendament. Domnule Tinel, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

La poziția marginală 10, după art.411, se introduce un nou articol 412 cu următorul cuprins: "Nerespectarea prevederilor art.15 alin.(75) de către gestionarul fondului de vânătoare se consideră tulburare de posesie și se sancționează potrivit Codului penal."

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Se regăsește la poziția 11 la amendamente respinse.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Cu 85 de voturi împotrivă, 5 abțineri și 50 de voturi pentru, amendamentul a fost respins.

Următorul amendament.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

La poziția marginală 11, după art.57 se introduce un nou articol, art.571, cu următorul cuprins: "Modificarea epocilor, perioadelor și termenelor de recoltare a vânatului se poate face numai în baza unui studiu de impact elaborat de Institutul de Cercetări și amenajări Silvice București, la solicitarea autorităților publice centrale care răspund de vânătoare." De altfel este singurul institut autorizat și recunoscut în țară care poate face astfel de studii.

"...cu epocile și termenele de..."

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Supun votului dumneavoastră...

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte, dați-mi voie că este foarte important.

De câte ori modificăm legea, și este verificat, se modifică și epocile și termenele de recoltă a vânatului, și este foarte grav.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Supun votului dumneavoastră, stimați colegi, amendamentul enunțat de domnul Tinel Gheorghe.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Cu 88 de voturi împotrivă, 3 abțineri, 56 de voturi pentru, amendamentul a fost respins.

Mergem mai departe pe calupuri de 10.

De la poziția 10 la poziția 20 dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 20 la poziția 30 dacă sunt...

Da. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Costel Șoptică:

Mulțumesc, domnule președinte.

La art.18, vă rog, în finalul alin.(2) se face trimitere către art.1. Trebuie corectat și scris "către alin. (1)", nu "către art.1.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. E o eroare materială.

De la poziția 20 la poziția 30, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 30 la poziția 40, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la poziția 40 la poziția 50. Nu sunt observații. Adoptate.

De la poziția 50 la poziția 60. Nu sunt observații. Adoptate.

De la poziția 60 la poziția 69. Dacă sunt observații. Nu. Adoptate.

Anexa nr.1, dacă sunt observații. Nu. Adoptată.

Anexa nr.2. Adoptată.

Anexa nr.3. Adoptată.

Proiectul de lege merge la votul final. Este lege organică.

Declar ședința suspendată. Mergem la ședința de Birou permanent reunit. Ne revedem în ședința Camerei la ora 14,00.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 21 iunie 2018, 20:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro