Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.100/04-06-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 28-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 mai 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  

     

Ședința a început la ora 8,32.

Lucrările au fost conduse de domnul deputat Petru Gabriel Vlase, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Bună dimineața.

Declar deschisă ședința consacrată declarațiilor politice.

 
Video in format Flash/IOS Sorin-Avram Iacoban - declarație politică cu titlul Agenția Națională pentru Recuperarea Prejudiciilor va fi o sursă importantă pentru bugetul României;

Domnul deputat Iacoban.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Distinse domnule președinte...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule deputat...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Da.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă anunț de pe acum, că o să fie și ceilalți, noul regulament, trei minute, sunt obligat să vă opresc. Da?

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Da, domnule președinte, mă voi încadra. Vă mulțumesc.

Astăzi declarația mea politică: "Agenția Națională pentru Recuperarea Prejudiciilor va fi o sursă importantă pentru bugetul României".

Dragi colegi,

Guvernul condus de Victor Ponta a găsit soluția recuperării prejudiciilor de către statul român de la cei condamnați definitiv pentru săvârșirea de infracțiuni. Deși, în fond, justiția a început cu fermitate să aplice legea, partea civilă a hotărârilor judecătorești, și anume recuperarea prejudiciilor, nu a fost dusă în faza de executare propriu-zisă, deoarece ANAF-ul s-a dovedit neputincios cu privire la această materie. Cifrele sunt elocvente: din totalul de 5 miliarde de euro, pe care statul trebuie să le recupereze de la cei care au încălcat legea și au fost condamnați definitiv, până acum ANAF-ul a recuperat doar 1%, deși există pentru celelalte 99% hotărâri judecătorești învestite cu formulă executorie și aflate în faza de executare silită.

Guvernul României urmărea înființarea unei asemenea agenții încă din decembrie 2014, însă primii pași au fost șovăielnici, existând mai multe formule de lucru, și anume: înființarea unei Agenții Naționale de Identificare a Bunurilor Indisponibilizate, sau înființarea unei Agenții Naționale de Administrare a Bunurilor Sechestrate, sau înființarea unei Agenții Naționale de Identificare și Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.

În acest context Guvernul României, prin primul-ministru și ministrul justiției, a anunțat că proiectul de înființare a Agenției Naționale pentru Recuperarea Prejudiciilor este aproape gata și poate fi aprobat de Guvern săptămâna viitoare, pentru a fi trimis, în regim de urgență, spre dezbatere, Parlamentului României.

Ministrul finanțelor, domnul Eugen Teodorovici, a declarat, de asemenea, că Agenția Națională pentru Recuperarea Prejudiciilor va începe să funcționeze de la 1 iulie 2015, după ce Parlamentul României se va pronunța asupra proiectului de lege care reprezintă sediul materiei.

Proiectul vizează constituirea unei agenții care să funcționeze după exemplul ANI, cu un mandat de 4 ani pentru directorul general care va trebui să aibă o vechime minimă de 8 ani în magistratură sau într-o profesie asimilată calității de magistrat.

Scopul acestei agenții este, în principal, acela de valorificare a bunurilor indisponibilizate, facilitarea urmăririi și identificării bunurilor provenite din săvârșirea de infracțiuni, inclusiv categoria infracțiunilor de corupție sau asimilate acestora, precum și a unor bunuri având legătură cu infracțiunea și care ar putea face obiectul unor dispoziții de indisponibilizare, sechestru sau confiscare, dispoziție emisă de o autoritate judiciară competentă, în cursul procesului penal.

Din proiectul de lege mai rezultă că imobilele confiscate ar putea să capete destinație de unități medicale sau de învățământ ori de instituții publice ale administrației centrale.

Dragi colegi, neputința ANAF a generat situații în care cei pedepsiți în mod corect de autoritățile judiciare au rămas cu produsul infracțiunii, produs obținut pe căi ilicite. Deși puteau fi executate terenuri, imobile cu destinația de locuință, conturi bancare, cei condamnați definitiv au constatat, cu mirare chiar și pentru ei, că avutul dobândit în mod nelegal, injust, deși sechestrat și indisponibilizat, nu a fost valorificat de către statul român. Care este diferența între un om cinstit care plătește impozite și taxe la zi și un infractor care nu numai că nu își achită obligațiile fiscale, dar mai și fură de la stat, care este condamnat, din punctul de vedere al laturii penale, la pedeapsa închisorii cu suspendare, dar care constată că avutul său a rămas neatins de forța de coerciție a statului?!

Singura diferență, dragi colegi, este că cetățeanul cinstit, model, va trăi în continuare la limita sărăciei, iar infractorul condamnat dar rămas în libertate prin beneficiul suspendării condiționate a executării pedepsei, se va bucura de produsul infracțiunii.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumim, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Pe această cale, salutăm înființarea acestei agenții și urăm succes în recuperarea sumelor reprezentând prejudicii, așteptând ca la primul raport să putem analiza rezultate care să poată fi menționate ca exemplu de bună practică.

Deputat de Iași, Sorin-Avram Iacoban.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumim, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Vasile Gudu - declarație politică referitoare la Guvernarea lucrului bine făcut;

Domnul Gudu.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile Gudu:

Bună dimineața, stimați colegi!

Declarația politică de astăzi este intitulată: "Guvernarea lucrului bine făcut".

Obiectivul guvernării PNL este concretizarea principiilor platformei "România lucrului bine făcut", votată de români la alegerile prezidențiale din 16 noiembrie 2014, platformă cu care domnul Klaus Iohannis, actualul Președinte al României, a câștigat alegerile prezidențiale și care este un proiect de țară valabil pe minimum zece ani. Obiectivul strategic este reclădirea națională pe bază de meritocrație, valoare, profesionalism, muncă, în care inițiativa economică autohtonă va avea un loc central, obiectivele pe care PNL le propune provenind din realitatea de zi cu zi a românilor. Reducerea decalajelor care ne separă de vestul Europei este poate cel mai realist obiectiv pe care îl putem avea. Vom ști că am reușit doar atunci când românii nu vor mai fi în situația de a supraviețui de pe o zi pe alta, când nevoile zilnice nu vor mai reprezenta o adevărată provocare.

Programul PNL e conectat la realitate și propune un concept integrat asupra națiunii, statului, economiei și societății, având în centru individul și libertățile sale. Principalele direcții din Programul de guvernare al PNL se referă la sănătate și educație, reducerea TVA la 19% de la 1 ianuarie 2016, reducerea numărului de taxe și unificarea sistemului de plăți, eliminarea taxei pe stâlp și reducerea accizelor, reformarea concretă a sistemului fiscal și, nu în ultimul rând, deblocarea investițiilor. Este timpul ca politica să coboare de la nivelul rarefiat al marilor așteptări la rezolvări concrete care să aducă modernizarea statului român.

România modernă înseamnă România în care școlile și facultățile nu sunt fabrici de șomeri, România în care spitalele nu sunt lipsite de personal medical și de aparatură de specialitate, România în care oamenii de afaceri trebuie să fie tratați de către statul român ca parteneri, nu să fie copleșiți și încărcați de taxe și impozite care mai de care mai aberante.

Fără dezvoltarea sectorului privat, nici statul nu va avea mai mulți bani, nici oamenii salarii și pensii mai mari. Guvernarea PNL este singura care poate demonstra cetățenilor României că s-a înțeles mesajul celor care au votat în proporție covârșitoare cu dreapta la alegerile prezidențiale din noiembrie 2014. Ceea ce poate să ofere PNL este un model de guvernare bazat pe o raportare constantă la societate și la nevoile cetățenilor ei, o guvernare care să faciliteze munca și câștigul, și nu spolierea fondurilor publice.

Vasile Gudu, deputat PNL de Tulcea.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ion Bălan - declarație politică cu tema: Fermierii și APIA - războiul nervilor;

Domnul Bălan.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ion Bălan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Declarația mea politică se intitulează "Fermierii și APIA - războiul nervilor".

Am vorbit, în repetate rânduri, aici, în plenul Camerei Deputaților, despre birocrația pe care o presupune accesarea fondurilor pentru agricultură, însă situația neobișnuită despre care vreau să vorbesc astăzi este demnă de analiza noastră și cere rezolvare imediată.

În aceste zile, APIA preia cererile unice de plată, pentru anul 2015, în sectorul vegetal, și cererile unice pentru schema decuplată de producție la bovine. Beneficiarii plăților sunt fermierii activi persoane fizice și/sau persoane juridice care desfășoară o activitate agricolă în calitate de utilizatori legali ai suprafețelor de teren agricol și/sau deținători legali de animale, potrivit legislației în vigoare.

Aceste cereri mai pot fi depuse până în data de 15 iunie, deci mai este foarte puțin timp, motiv pentru care șefii APIA din teritoriu lansează un apel disperat către fermieri să răspundă invitațiilor și să se prezinte la APIA pentru cererea unică. În județul Tulcea, de exemplu, au fost depuse cereri doar pentru 7% din suprafață, respectiv din partea a 23% din numărul total al fermierilor.

Privind problema din perspectiva fermierilor, aflăm că, începând cu anul 2015, agricultorii care doresc să completeze cererile unice de plată trebuie să depună copii ale actelor care dovedesc titlul de proprietate pentru terenul agricol, dar și o serie de acte care să ateste schimburile de terenuri agricole sau comasarea lor în cadrul exploatațiilor comerciale. Aceste schimburi însă s-au făcut prin acordul părților, de cele mai multe ori, și nu au fost însoțite mereu de acte notariale. Este o practică veche. În această situație sunt enorm de mulți fermieri.

Mai mult decât atât, chiar reprezentanții APIA recunosc că nici autorităților nu le este clar ce documente să elibereze, fiind situații în care primăriile au dat oamenilor alte adeverințe decât cele cerute prin noua legislație. Iar când primăriile au înțeles ce adeverințe trebuie să elibereze, a fost rândul medicilor veterinari să nu știe ce adeverințe trebuie să le dea crescătorilor de animale.

Iată, așadar, că apelului APIA i se răspunde cu o problemă reală, care îi pune pe fermieri în imposibilitatea de a depune cererea unică și îi determină să creadă că la nivelul Ministerului Agriculturii nu există înțelegere a realității din teren.

Ca atare, deși Ministerul Agriculturii a propus de curând printr-un act normativ supus dezbaterii publice prelungirea termenului pentru cererea unică de plată cu încă 25 de zile, situația este departe de a fi rezolvată, tocmai datorită faptului că noile documente solicitate de APIA nu există și nu pot fi aduse de fermieri.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog să încheiați.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ion Bălan:

Închei imediat.

Este aici o evidentă lipsă de comunicare și înțelegere a situației, care va trebui rezolvată. Să nu uităm, totuși, că vorbim despre fonduri importante, măsurile de sprijin pe suprafață fiind finanțate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA), din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) și din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Vă mulțumesc.

Deputat Ion Bălan, deputat PSD de Tulcea.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Gheorghe Dragomir - declarație politică intitulată Partidul Național Liberal în trecut și viitor - 140 de ani de istorie în beneficiul românilor;

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Gheorghe Dragomir:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "Partidul Național Liberal între trecut și viitor - 140 de ani de istorie în beneficiul românilor."

Săptămâna trecută am avut onoarea să particip, împreună cu mai mulți colegi, la Concertul Aniversar de la Opera Română organizat cu prilejul sărbătoririi a 140 de ani de la înființarea Partidului Național Liberal.

Alături de Președintele României, Klaus Iohannis, de importanți oameni de cultură, jurnaliști și reprezentanți ai unor instituții din mediul socioeconomic, am petrecut o seară cu adevărat specială, când, cu emoție, am rememorat momente importante din istoria Partidului Național Liberal, înființat la data de 24 mai 1875.

Istoria Partidului Național Liberal a fost strâns legată, de-a lungul celor 140 de ani, de istoria modernă a României. Liberalii au răspuns întotdeauna așteptărilor venite din partea românilor, folosindu-se de toate mijloacele necesare pentru ca statul român să rămână sincronizat, chiar și în situații istorice defavorabile, statelor Europei Occidentale. Modernizarea instituțională a statului român, etapele de progres economic, toate acestea sunt legate de guvernările liberale și de oamenii care s-au aflat la conducerea acestui partid.

La 140 de ani de la înființarea sa, putem spune cu mândrie că PNL estre partidul Independenței României și al Marii Uniri, dar și al multor reforme constituționale. De asemenea, Partidul Național Liberal este cel care a sprijinit, după 1990, democratizarea României și accederea ei în structurile europene și euroatlantice.

Partidul Național Liberal este astăzi cel mai mare partid de dreapta din România, membru cu drepturi depline al celei mai mari familii politice europene, susținând ideile, valorile și soluțiile liberale. Momentul aniversării a 140 de ani de existență este special și prin faptul că el coincide cu mandatul primului președinte liberal din istoria României, Klaus Iohannis.

Astăzi, la ceas de sărbătoare, noi, cei care facem parte din Partidul Național Liberal, suntem mândri de trecutul nostru și încrezători în viitorul pe care încercăm să îl facem cât mai bun pentru toți românii.

La mulți ani, Partidul Național Liberal!

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Varol Amet - declarație politică privind A treia ediție a galei «Premiem valoarea, recunoaștem excelența»;

Domnul Amet.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Varol Amet:

Domnule președinte de ședință,

Distinși colegi,

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "A treia ediție a galei «Premiem valoarea, recunoaștem excelența»".

Marți, 26 mai, Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România a organizat cea de a treia ediție a galei "Premiem valoarea, recunoaștem excelența", în scopul recunoașterii meritelor elevilor de etnie tătară care au obținut rezultate deosebite în cadrul olimpiadelor școlare naționale pe parcursul anului școlar 2014-2015.

Comparativ cu ediția trecută, anul acesta numărul elevilor olimpici din județul Constanța a crescut considerabil, Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România acordând aproape 100 de premii pentru peste 90 de elevi, o parte dintre ei obținând rezultate excelente la două sau chiar trei olimpiade. Printre principalele discipline pentru care elevii tătari au fost premiați s-au numărat: Limba și literatura română (disciplina cu cei mai mulți elevi tătari care au obținut rezultate bune), Limbi străine - Engleza, Franceza, Germana și Spaniola, Chimia, Biologia, Matematica, Fizica, Astrologia și Astrofizica, Tehnologia, Psihologia și Artele.

Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța, a acordat olimpicilor câte o diplomă de merit și câte un voucher pentru taberele organizate în vacanța de vară de către Uniunea Tătară.

Scopul acestor tabere, pe lângă partea de recunoaștere a performanțelor școlare, va fi acela de a determina elevii tătari să socializeze și să se împrietenească în decursul celor cinci zile pe care le vor petrece împreună.

Dorim ca prin astfel de evenimente să ne arătăm susținerea și aprecierea față de tinerele talente ale comunității, iar pe viitor ne propunem să dezvoltăm tot mai multe astfel de proiecte, în scopul promovării performanței în sectorul educațional.

Pe această cale vreau să îi felicit pe tinerii olimpici tătari pentru străduința de care au dat dovadă și să le doresc un an școlar ce vine plin de reușite!

Vă mulțumesc.

Deputat minorități, Amet Varol.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Marioara Nistor - declarație politică dedicată copiilor;

Doamnă Nistor, vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Marioara Nistor:

Domnule președinte de ședință,

Stimate colege și stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi este dedicată copiilor.

Stimați colegi,

Pentru că mai sunt câteva zile și se apropie ziua copilului, dați-mi voie să aducem în prim-plan importanța sănătății acestora.

Medicii ne atrag atenția că în România avem din ce în ce mai mulți copii obezi, iar acest fenomen a căpătat proporții de epidemie. 15.000 de copii au trecut deja de pragul obezității, iar unul din doi se luptă cu kilogramele în plus.

Stimați colegi,

Copiii supraponderali sunt adulții obezi de mâine.

Noi avem datoria să abordăm obezitatea și excesul ponderal atât din punct de vedere medical, cât și social și educațional, preventiv, pentru a contribui la scăderea numărului de persoane supraponderale și obeze din România.

Având în vedere creșterea alarmantă a obezității în rândul copiilor, consider că este necesară crearea de și mai multe programe care să vină în sprijinul acestora.

Consider, că aceste programe ar trebui aplicate copiilor cu începere de la vârsta de 6-7 ani, din momentul intrării în școală, dar și preșcolarilor din grădinițe.

Doar 3% dintre toți copiii care luptă cu kilogramele în plus au probleme endocrine, și atunci, de ce atât de mulți copii au probleme cu greutatea? Din cauza educației slabe cu privire la alimentația sănătoasă.

De aceea prevenirea obezității în rândul copiilor trebuie să devină, în mod special, o prioritate națională, iar acest obiectiv poate fi îndeplinit prin cât mai multe campanii de educație nutrițională, dar și prin politici care să facă alimentele sănătoase mai accesibile pentru populație.

Cred cu tărie că pentru diminuarea acestui fenomen al obezității România are nevoie, în acest moment, de două programe mari naționale: unul bazat pe educație nutrițională și un program de educație prin sport. Fără aceste două programe nu vom putea diminua numărul copiilor cu probleme de greutate.

Stimați colegi,

Nu putem să mai permitem să creștem copii obezi. Și pentru că obiceiurile alimentare și de mișcare se învață în primii ani de viață, trebuie să creăm cât mai multe programe de prevenire a obezității, încă de la vârste cât mai fragede.

Vă mulțumesc.

Deputat UNPR, Brăila, Marioara Nistor.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, doamnă deputat.

 
Video in format Flash/IOS Florin Mihail Secară - declarație politică: PSD se pregătește să confere titlul de Doctor penalis causa!;

Domnul Secară.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Mihail Secară:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarație politică: "PSD se pregătește să confere titlul de Doctor penalis causa!".

De dinainte de momentul de maximă glorie al PSD, numit de societatea civilă drept "Marțea neagră", s-a declanșat o veritabilă competiție în interiorul arcului guvernamental pentru obținerea titlului onorific de "doctor penalis causa".

Competiția continuă și astăzi, iar titlul va fi câștigat de acela care va reuși să lovească cât mai puternic și nemilos în independența justiției sau care va reuși fie să altereze cadrul legal de luptă împotriva corupției, fie să reîntoarcă întreg sistemul judiciar la primitivismul comenzilor venite din partea oamenilor politici certați cu legea.

Ce-i drept, rar am văzut la PSD o competiție în care să se înghesuie atâția competitori, de la baroni de județe până la miniștri și parlamentari, iar lupta să fie atât de strânsă. Mai mult, jocurile nu sunt făcute dinainte! Un Ponta, Șova, Șerban Nicolae, falsa-grevistă Anghel, Chelaru sau Donțu, sunt numai câțiva dintre cei care se află în fruntea plutonului, pentru care premiile puse la bătaie sunt extrem de importante: Premiul III - achitarea, Premiul II - neînceperea urmării penale, Premiul I - martirizarea pe altarul luptei împotriva justiției. Au mai fost și alții, gen Nicușor, Mazăre, Nichita sau Nicolescu, care au abandonat competiția fie din pricina accidentărilor de niște mandate de arestare preventivă, fie pentru că au fost descalificați de unele decizii definitive de condamnare la închisoare cu executare.

Vestea proastă pentru cei din PSD este că pe ultima sută de metri a mai intrat în cursă un competitor redutabil, care a participat la toate competițiile "bolșevicul anului" și pe care le-a pierdut pe toate la mustață în fața lui Ion Iliescu. Cine este cel care dă peste cap toate cotele la casele de pariuri?! Nimeni altcineva decât Tăriceanu, Călin Popescu Tăriceanu. Dacă ar fi să mă întrebați cred că este și cel care are cele mai multe șanse de a câștiga acest concurs. Se pricepe de minune la trafic de influență, a dat în trecut dispoziții directe și fără echivoc justiției, apără infractorii în Senat mai înverșunat decât toate casele de avocatură și măsluiește în fiecare săptămână legi antidemocratice, anticonstituționale care să castreze competențele magistraților în fața actelor și faptelor de corupție. Dorind cu toată ființa sa să câștige această competiție, Tăriceanu și-a jucat și ultima carte, sărind la beregata președintei Înaltei Curți și la cea a șefei DNA, încercând disperat să discrediteze cele două instituții care se bucură de cea mai mare încredere în România.

Căline, Victore, Dane și voi toți cei din PSD, care încă mai sperați că veți izbândi și veți urca pe podiumul luptei împotriva justiției, nu mai încercați, pentru că orice ați face tot veți pierde! Românii au ales deja și susțin justiția și nu mai acceptă nici hoția voastră, nici corupția baronilor locali și nici viața mizeră în care i-a împins guvernarea voastră. Vă veți convinge de acest lucru la alegerile de anul viitor, când vă vor scoate definitiv din viața politică.

Vă mulțumesc.

Deputat PNL, Florin Secară.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

 
Video in format Flash/IOS Cristina Nichita - declarație politică cu titlul Pietrele trec și apa rămâne;

Doamna Nichita.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Cristina Nichita:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Bună dimineața, stimați colegi!

Declarația politică de astăzi am intitulat-o: "Pietrele trec și apa rămâne".

Doamnelor și domnilor colegi,

Chiar dacă cineva nu urmărește cu atenție activitatea neoliberalilor, tot nu poate să ignore constanța cu care ei produc moțiuni. Firește, semnăturile pentru moțiuni se strâng cu mare efort. Temele sunt, de cele mai multe ori, fără nicio noimă, pentru că nu sunt, de fapt, ecoul preocupărilor acute ale societăți românești. Firește, producțiile opoziției nu trec de Senat.

Moțiunile simple curg ca apa de ploaie dintr-o streașină perforată de rugină. Am ajuns la concluzia că, la neoliberali, se organizează, o dată la două zile, câte un concurs de subiecte "moționabile". Nici nu mai este o chestiune de politică, este deja o chestiune de imaginație. Cine inventează un subiect primește un plus pe "foaia de observație", în vederea înscrierii pe listă pentru viitoarele alegeri. Cu cât mai multe plusuri, cu atât mai sigur este locul eligibil.

Cu moțiunile de cenzură e mai complicat și frecvența lor fiind restrictivă nu sunt atât de poluante, dar nici nu au vreun succes. Nu fac decât să ne împiedice să legiferăm, ceea ce nu este puțin lucru. În loc să lucrăm, pierdem timpul ascultând, dezbătând și respingând rodul gândirii întortocheate a opoziției.

Problema liberalilor bicefali nu este complicată. Ei atacă tot, sperând că ceva-ceva tot va rămâne în mințile alegătorilor care își vor spune, în noiembrie 2016: "Da, uite, liberalii și pedeliștii au făcut opoziție, au vorbit mult. Pesediștii făceau, liberalii vorbeau. Nimic de zis, merituoși băieți, liberalii!"

Adevărul este că au vorbit și vorbesc mult, dar cam... răsfirat. Opoziția neoliberală trece printr-o reală dramă. Nu o mulțumesc nici: salariile și pensiile reîntregite și mărite, alocațiile copiilor deja dublate, cardurile de sănătate, taxa pe valoarea adăugată redusă la 9% pentru alimente, Codul silvic, șomajul care scade la fel de constant precum cresc puterea de cumpărare a cetățeanului, exporturile și rata creșterii economice, în fine, nimic nu merge bine atunci când merge bine sau... cam așa ceva un soi de paradox politicianist.

Se poate deduce că liberalilor nu le place să trăiască într-o țară bine condusă și bine gestionată. Ei vor să se întoarcă în timp, cândva, înainte de 2012, fiindcă le-au spus frații lor de cruce, pedeliștii, că pe atunci se trăia fără griji, că viața era frumoasă și generoasă, dacă aveai în garderobă o gecuță orange și dacă știai să cânți refrene îmbolditoare despre pietrele care trec și despre apa care rămâne.

Vă mulțumesc.

Cu considerație, Cristina Nichita, deputat de Iași, susținătoare a proiectului "Iași - Capitală europeană a culturii".

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumim frumos, doamnă.

 
Video in format Flash/IOS Ștefan-Alexandru Băișanu - declarație politică cu subiectul: PSD și Guvernul Ponta izolează județul Suceava;

Domnule Băișanu, ați obținut aprobarea colegilor? Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ștefan-Alexandru Băișanu:

Da.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Bun. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ștefan-Alexandru Băișanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

"PSD și Guvernul Ponta izolează județul Suceava".

După cum spune foarte bine o vorbă românească, de la promisiuni la fapte este cale lungă, însă cu PSD la guvernare și la conducerea Consiliului Județean Suceava, calea devine nesfârșită, iar fapta rămâne la stadiul de promisiune eternă!

Cum este posibil ca aeroportul din Salcea, județul Suceava, să fie și la această dată nefuncțional, în condițiile în care fostul ministru al transporturilor, domnul Dan Șova, declara, exact acum un an de zile, că acesta va fi cu siguranță redeschis încă de anul trecut!

Aeroportul Salcea-Suceava a fost închis pentru modernizare începând din 13 ianuarie 2014, lucrările fiind realizate printr-un proiect de 105 milioane de lei din fonduri europene, iar de atunci și până în prezent președintele Consiliului Județean Suceava, împreună cu miniștrii PSD de resort și cu Premierul Ponta, care a și vizitat șantierul aeroportului, au dat, rând pe rând și de mai multe ori, asigurări că lucrările vor fi finalizate în curând, iar aeroportul Suceava va fi operațional, ba din noiembrie 2014, ba din februarie 2015, iar mai nou, cândva, la vară...

Președintele Consiliului Județean Suceava, domnul Cătălin Nechifor, a afirmat recent, în cadrul unei analize solicitate de către consilierii noștri județeni liberali, referitoare la stadiul implementării proiectului de modernizare a Aeroportului Suceava, că prima cursă va ateriza la Suceava pe 1 august anul acesta.

Dar cum ați mai putea oare, domnilor din PSD, să aveți vreun dram de credibilitate în fața sucevenilor, dacă nimic din ceea ce promiteți nu respectați vreodată și dacă toate termenele avansate chiar de persoanele dumneavoastră, cei responsabili de finalizarea acestui proiect atât de important pentru dezvoltarea Sucevei, au rămas doar vorbe în vânt și până la această oră?!

Mai mult decât atât, după ce că în județul Suceava nu are acces la cursele aeriene niciun cetățean de aproape doi ani, deși acesta este unul dintre marile județe de graniță cu Estul Europei, dar și unul cu un potențial turistic uriaș rămâne, din păcate, prin "bunăvoința" guvernanților PSD, blocat din punctul de vedere al modernizării infrastructurii.

Cu ce au greșit sucevenii și întreaga Bucovină, domnilor din Guvernul Ponta? Pe ce criterii ați stabilit dumneavoastră, domnule ministru al transporturilor, că Pașcaniul merită autostradă, iar Suceava se încadrează doar la câteva bucățele de drum expres, dacă pe lista de proiecte prioritizate pentru autostrăzi din marele Masterplanul General de Transport Bacău-Pașcani a urcat chiar în top, fiind acum pe locul doi, iar Sucevei îi revine doar un umil loc cinci în lista de proiecte pentru drumuri expres și, bineînțeles, fiind legată de un drum dinspre "marele" Pașcani?!

Să înțelegem și noi, sucevenii, din acest demers al Guvernului Ponta, că prioritizări, în accepțiunea dumneavoastră, domnilor guvernanți, înseamnă doar ambițiile personale ale unor baroni PSD în detrimentul românilor?!

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ovidiu-Cristian Iane - declarație politică cu titlul: PNL, între jocul de imagine și interesul personal;

Domnul Iane.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Mulțumesc, domnule președinte,

Declarația mea se intitulează "PNL între jocul de imagine și interesul personal".

Stimate domnule președinte.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Pentru obținerea puterii și a guvernării, PNL a sacrificat prin pactul cu Vasile Blaga mai mult decât niște funcții în interiorul partidului. Național liberalii și-au pierdut identitatea și demnitatea politică, valoarea istorică și doctrina politică. Pe scena politică astăzi se manifestă din ce în ce mai pregnant metehnele PDL, acelea de a lansa dezinformări în spațiul public și de face promisiuni, pentru ca ulterior să se eschiveze de la întreprinderea acestora, de a face jocuri de imagine și de a acționa în interes personal.

În descrierea de mai sus se încadrează și moțiunea de cenzură recent elaborată prin care opoziția somează Guvernul în ceea ce privește adoptarea unei legi pentru votul din diaspora.

Având în vedere elementele definitorii ale acestui demers, putem spune că acest act frizează absurdul absurdului, moțiunea fiind de fapt depusă împotriva Parlamentului. În cadrul acestei instituții s-a instituit, cu ceva timp în urmă, Comisia comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea Propunerii legislative privind Legile electorale ale partidelor politice, precum și altele, al cărui președinte este nimeni altul decât domnul Voicu Mihai, distins membru PNL, ceea ce mă îndreptățește să afirm că motivul tergiversării adoptării acestei legi sunt chiar membrii opoziției, și nu PSD, așa cum aceștia declară în spațiul public.

Calendarul stabilit de această comisie a prevăzut adoptarea Legii partidelor politice și a Legii privind finanțarea partidelor, urmând ca Legea privind votul prin corespondență să fie ultima introdusă în discuții, iar adoptarea acesteia să aibă loc până la sfârșitul sesiunii. PSD s-a conformat și a respectat acest calendar.

Dacă distinșii național-liberali sau democrat-liberali consideră că PSD nu face nimic în privința votului din diaspora, îi invit să preia inițiativa. Președinția comisiei se află în mâinile lor. Decizia de introducere în discuție se află în mâinile lor. Chiar și proiectul de lege este în mâinile lor.

PSD așteaptă cu nerăbdare ca PNL să ia o hotărâre cu privire la care dintre inițiativele legislative privind votul prin corespondență sau la distanță vor să fie supusă dezbaterii în Comisia de cod electoral.

Cu toate acestea, inițiativa de a concepe o moțiune de cenzură pentru retragerea încrederii acordate Guvernului, deoarece chiar tu, parlamentar din opoziție, care formezi opoziția, nu ai fost capabil să inițiezi demersul necesar introducerii în dezbatere a acestei legi, se potrivește cu proverbul românesc "Unde dai și unde crapă!".

Această misiune este în mâinile parlamentarilor și nicidecum ale membrilor arcului guvernamental.

O posibilă justificare a acestui demers ar fi că membrii PNL nu dețin abilitățile și determinarea necesare îndeplinirii promisiunii făcute electoratului și solicită pe această cale intervenția primului- ministru pentru a restabili prioritățile comisiei.

Incapacitatea exercitării dreptului de vot cu care românii din diaspora se confruntă este deosebit de serioasă, iar soluționarea ei trebuie să fie făcută cu raționament aferent și nu transformată în temă politică de gargară, jocuri de imagine sau jocuri pentru satisfacerea interesului personal.

Dacă PNL, dacă dumneavoastră, domnilor deputați din PNL, credeți că Parlamentul nu este în stare să facă o lege pentru cetățeni, adică dumneavoastră nu puteți să vă faceți treaba și nu vreți să vă faceți treaba, eu vă invit să vă dați toți demisia...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

... pentru că astfel nu aveți capacitatea de a îndeplini această funcție de demnitate publică.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Corneliu-Mugurel Cozmanciuc - comentariu privind asigurarea unitară a legislației rutiere;

Domnul Cozmanciuc.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Apreciez ca bine-venită decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție privind asigurarea unitară a legislației rutiere în cazul ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar.

Legea trebuie aplicată unitar și nu diferit de la un județ la altul.

Guvernul are datoria să asigure condițiile optime pentru aplicarea legii, în spiritul pentru care aceasta a fost emisă.

De aceea, pentru a nu se crea haos și a se descuraja dezordinea în trafic, fac apel Guvernului să adopte într-un timp cât mai scurt reglementări necesare aplicării Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 care privește circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Dat fiind faptul că prezentul regulament nu cuprinde dispoziții clare cu privire la procedura în care se execută măsura ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar, consider că aceasta trebuie clarificată în procedură de urgență.

Până la prezenta decizie, această omisiune putea fi reglementată la nivelul autorităților administrației publice locale, însă recentele evaluări, precum și numeroasele sesizări primite din partea cetățenilor arată că punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002, pe lângă aplicare neunitară, întâmpină și numeroase deficiențe datorate construcției defectuoase a acestora, necorelare și inaplicabilitate.

În acest sens și pentru a veni în sprijinul cetățenilor, al conducătorilor auto, la începutul acestei luni, alături de colegi liberali am depus un amendament la prezenta legislație, în sensul specificării în mod expres a condițiilor în care sunt ridicate autovehiculele. Și asta pentru a opri abuzuri la care sunt supuși cetățenii de către firmele care ridică mașini.

Și nu mă opresc aici. Subliniez faptul că, și în condițiile adoptării acestui amendament, organele abilitate au în continuare posibilitatea aplicării de sancțiuni pentru autovehiculele staționate neregulamentar.

Iar măsura ridicării trebuie să se facă doar în cazul celor care constituie efectiv un obstacol pentru circulația publică și nu la libera interpretare. Legea trebuie aplicată și respectată după reguli scrise și nu după dorința și aprecierea oamenilor care temporar sunt în funcție și la putere. Dar problemele privind legislația rutieră, după cum spuneam mai devreme, nu se opresc aici.

Stimați colegi,

Având în vedere importanța acestui act normativ, trebuie să colaborăm cu specialiști în domeniu, comisiile de resort din Parlamentul României (Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia pentru industrii și servicii, Comisia pentru transporturi și infrastructură), dar și cu societatea civilă și alți factori interesați, pentru ca împreună să dăm României o legislație corectă, unitară, coerentă și aplicabilă, care să reducă numărul accidentelor, să disciplineze și să responsabilizeze șoferii și să ușureze traficul. Dar toate cu respectarea principiilor generale de drept și a dreptului contravențional.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 
Video in format Flash/IOS Aurelia Cristea - declarație politică: Tineri, ocupați Parlamentul!;

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Doamna Cristea.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Aurelia Cristea:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Voi susține astăzi o declarație politică care este un apel la tineri și în același timp un apel la colegii mei pentru o solidarizare cu proiectele și ideile tinerilor.

Așadar, declarația politică se intitulează "Tineri, ocupați Parlamentul!".

Stimați colegi,

Societatea civilă nu doarme, zgomotul ei din stradă, din online și din fotolii de cinste la evenimentele internaționale ne avertizează că trebuie să ne resetăm comportamentul politic, că trebuie să ne întoarcem la principii și la valori morale.

În ultimii trei ani, asocierile civice și-au redefinit puterea de a influența deciziile politice, economice și au luat atitudine față de politici și politicieni care vin în contradicție cu interesele cetățenești. Sau pur și simplu au venit să umple cu frumusețe autentică, cu povești de și cu suflet despre performanță, toleranță, dragoste față de comunitatea locală, un gol lăsat de "știrile de la ora 5", de goana după senzaționalul nonvalorilor.

E cazul comunității "I Love Cluj", o platformă a societății civile clujene, a tinerilor în special, care a trecut demult granițele unui oraș, chiar și ale unei regiuni, prin promovarea unei stări de spirit care, credeți-mă, transcende "mândriei ardelene".

Vreau să fiu extrem de clară: societatea civilă remodelează cultura politică, spiritul civic și trebuie să implementeze schimbări sociale prin implicarea directă a cetățenilor, însă demersurile acesteia nu trebuie politizate. Este important să înțelegem mesajul asocierilor civice, să actualizăm prioritățile generației tinere și să fim mai atenți la valorile ei, ale noastre, ca oameni.

Tinerii plini de energie și simț civic care au protestat în piețele publice din România nu trebuie percepuți cu indolență, dragi colegi. Și trebuie să vă mai mărturisesc ceva: clasa politică trebuie să se elibereze de frica spațiului public, de capacitatea acestuia de a genera alternative politice. Scopul acestor asocieri civice nu este acesta, ci menținerea unei presiuni constante asupra factorilor de decizie și îmbunătățirea calității vieții.

Stimați colegi, haideți să avem curajul să-i lăsăm pe tineri să "ocupe Parlamentul" cu idei, viziuni și proiecte!

Tineri, ocupați Parlamentul! Dărâmați zidurile dezamăgirii, neîncrederii, implicându-vă! Schimbați metehnele unui vechi regim prin bogăția și frumusețea visurilor voastre!

Recent ați demonstrat că puteți. Și mă refer aici la reuniunea mai multor ONG-uri în platforma Coaliția România Respiră, o mostră de responsabilitate, o inițiativă civică pentru protejarea sănătății persoanelor fumătoare și nefumătoare, deopotrivă, de efectele nocive ale fumatului.

Și ați reușit să faceți asta fiindcă ați crezut în această cauză, sau v-ați făcut timp să o descoperiți, nu fiindcă sunteți niște demnitari plictisiți de responsabilitate.

Iar perseverența voastră nu se oprește aici și asta este bine! Sunteți interesați de votul din diaspora, de problemele de mediu, descentralizare, depolitizarea administrației publice. Și este firesc să fiți astfel. Doar uniți veți puteți salva viitorul nostru și al vostru, în primul rând!

Haideți, împreună, să continuăm demersul de a face din entuziasm o realitate funcțională și să oferim o egalitate a șanselor dincolo de frontierele pieței. Pentru că, dragi colegi, există și lucruri care au cu adevărat valoare pentru oameni, în afara mecanismelor de obținere a profitului.

Cu considerație, Aurelia Cristea, deputat PSD de Cluj.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ioan-Cristian Chirteș - semnalarea situației Parcului Natural Defileul Mureșului Superior;

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, domnul Chirteș.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan-Cristian Chirteș:

Domnule președinte și stimați colegi,

Voi încerca să semnalez, pe această cale, o situație care, în opinia mea, ar trebui rezolvată de urgență, cu atât mai mult cu cât, în calitate de deputat, am primit nenumărate sesizări și petiții în această direcție, de la primarii și cetățenii din circumscripția în care se află colegiul în care am fost ales.

Este vorba despre Regulamentul Parcului Natural Defileul Mureșului Superior și publicat pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor.

Acest regulament elaborat de către Ocolul Silvic de Regim Gheorgheni, în calitate de administrator al Parcului Natural Defileul Mureșului Superior, exprimă de fapt interesele acestui ocol privat, fără a lua în considerare interesele comunității locale din cele patru localități, respectiv Deda, Răstolița, Lunca Bradului și Stânceni.

Din întâlnirile și adunările cu administrațiile locale și cu cetățenii care locuiesc pe raza Defileului Mureșului Superior, am constatat un comportament abuziv al administratorului Parcului Natural Defileul Mureșului Superior, respectiv al conducerii Ocolului Silvic de Regim Gheorgheni, prin șeful de ocol, inginer Melles Elod. Am constatat faptul că majoritatea cetățenilor și administrațiilor locale nu au fost informate asupra modului de dobândire a administrației parcului de către un ocol silvic privat cu sediul în alt județ, în condițiile în care pe raza administrativă a parcului suprafața fondului forestier este administrată de către Direcția Silvică Târgu Mureș. De asemenea, cetățenii consideră că drepturile lor de proprietate le-au fost încălcate în mod abuziv și consideră că modul prin care a fost dat în administrare acest parc Ocolului Silvic de Regim Gheorgheni, în detrimentul Direcției Silvice Târgu Mureș, a fost unul nelegal și abuziv.

Apariția pe site-ul ministerului a Regulamentului Parcului Natural Defileul Mureșului Superior a creat în zonă o tensiune și o agitație extrem de periculoasă, iar cetățenii au nevoie de câteva răspunsuri și lămuriri. Din această cauză, este absolut necesar de a verifica și corecta anumite aspecte care au fost semnalate de către administrațiile locale și cetățenii din zonă.

Sintetizând cele prezentate mai sus, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor trebuie să dea un răspuns pertinent și obiectiv următoarelor:

Pe ce bază a fost atribuit în administrare Ocolului Silvic de Regim Gheorgheni, în detrimentul Direcției Silvice Târgu Mureș, Parcul Natural Defileul Mureșului Superior și siturile Natura 2000 Defileul Mureșului Superior și Călimani-Gurghiu, atâta timp cât capacitatea tehnico-economică a Direcției Silvice este net superioară?

Dacă a verificat obligațiile și drepturile părților care rezultă din prevederile contractului de administrare a parcului natural?

Cu speranța că intervenția obiectivă a instituțiilor statului va lămuri multe aspecte din cele prezentate, vă mulțumesc.

Cristian Chirteș, deputat Circumscripția 28, Mureș.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Ana Birchall - declarație politică pe tema recentului summit desfășurat la Riga;

Doamna Birchall.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

În declarația politică de astăzi vreau să vă vorbesc despre recentul summit desfășurat la Riga.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Am asistat la o mulțime de programe de cooperare lansate de Uniunea Europeană, în spiritul Politicii de Vecinătate, iar Parteneriatul Estic a fost vârful de lance al acestei politici. Evoluția pozitivă a proiectului a fost demonstrată în ultimii ani de eforturile consistente ale Republicii Moldova, Georgiei și Ucrainei, precum și de semnarea de către cele trei state a acordurilor de asociere. În egală măsură, Parteneriatul Estic a fost supus unor presiuni și provocări majore venite atât din interiorul Uniunii, cât mai ales din exterior.

Pentru România, Parteneriatul Estic a fost de la bun început un program de interes major, atât din perspectiva de stat membru al Uniunii Europene, cât mai ales datorită Republicii Moldova. Este datoria noastră să susținem prin toate mijloacele apropierea și aderarea la Uniunea Europeană a fraților noștri de peste Prut.

Summitul de la Riga a creat un orizont de așteptare ridicat. Deznodământul întâlnirilor la nivel înalt a adus rezultate mulțumitoare, chiar dacă modeste, ținând cont de contextul geopolitic în care s-a desfășurat. Consider un lucru pozitiv faptul că reprezentanții Uniunii Europene au reafirmat importanța Parteneriatului Estic, precum și a colaborării continue și aprofundate a celor 6 state.

Prin reînnoirea angajamentului pentru integritatea teritorială, independența și suveranitatea tuturor partenerilor săi, Uniunea Europeană a demonstrat că nu ține cont de provocările lansate de alți factori din vecinătate. Acordând șansa de a alege în mod liber nivelul aspirațiilor în relațiile cu Uniunea Europeană ale fiecărui stat din Parteneriatul Estic, Uniunea dă dovadă de maturitate și flexibilitate, este un semnal pozitiv de care fiecare stat, precum Moldova, Georgia și Ucraina, aveau nevoie. Cu atât mai mult, acest semnal a fost dublat de recunoașterea aspirațiilor și alegerii europene a acestora în calitatea lor de parteneri asociați ai Uniunii.

Pentru Republica Moldova, un stat care și-a manifestat nu de puține ori poziția în favoarea aderării la Uniunea Europeană, această politică poate oferi deschiderea de care are nevoie în perioada următoare.

Pentru noi este o veste bună că Republica Moldova, de exemplu, își continuă parcursul european și că va depune pe mai departe toate eforturile în direcția aderării la Uniunea Europeană.

Stimate colege,

Stimați colegi,

România are datoria asumată de a contribui la consolidarea rolului Uniunii Europene în regiune și de a duce în permanență o luptă pentru dezvoltarea democrației în statele din vecinătate. Mai mult, România are datoria de a sprijini eforturile tuturor statelor, în special ale Republicii Moldova, de a accede la structurile europene.

La acest summit, diplomația românească, reprezentată prin vocea președintelui țării, a continuat să își susțină atașamentul față de aceste valori și necesitatea ca Uniunea Europeană să rămână angajată în proiect. Mai mult, Uniunea trebuie să sprijine procesul de implementare a acordurilor de asociere prin asistență financiară și tehnică, menținând în continuare deschisă perspectiva europeană pentru toate statele partenere.

Guvernul Ponta, de exemplu, și-a manifestat întotdeauna și și-a demonstrat prin fapte angajamentul în susținerea parcursului european al Republicii Moldova...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog să încheiați.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Ana Birchall:

... fapt demonstrat de numeroasele proiecte de investiții și colaborarea interguvernamentală foarte bună.

Eu cred că este esențial să susținem în continuare dezvoltarea Parteneriatului Estic în echilibru cu dimensiunea sudică a Politicii de Vecinătate, Uniunea pentru Mediterana. Și cred că acest Parteneriat trebuie să funcționeze într-o nouă etapă, 2 plus 0. Și acest lucru îl voi susține la apropiata întâlnire COSAC de la începutul săptămânii viitoare.

Mulțumesc.

Ana Birchall, deputat de Vaslui.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică: Aviația românească, prioritate strategică;

Domnul deputat Daniel Gheorghe.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

"Aviația românească, prioritate strategică"

Unul din bunurile strategice ale economiei naționale prezente încă în patrimoniul statului îl reprezintă Compania Națională de Transport Aerian TAROM. România este una dintre țările europene cu cea mai îndelungată și prestigioasă tradiție aviatică, iar piloții români sunt recunoscuți pretutindeni în lume datorită profesionalismului lor.

Însă în ciuda calității și siguranței zborurilor, TAROM a încheiat anul trecut cu pierderi care însumează cifra de 120 de milioane de lei, cifră care se datorează politicii constant defectuoase a companiei. Astfel că din cauza contractelor dezavantajoase pentru combustibil, catering ori servicii administrative pe care TAROM-ul le derulează de ani buni cu o serie de societăți care formează ceea ce se poate numi drept fenomenul "băieților deștepți din aviație", din pricina renunțării la cursele long-courier care aduceau profit companiei românești, cât și din cauza unor costuri determinate de disproporția dintre personalul navigant și cel nenavigant, mult mai numeros, compania înregistrează constant pierderi financiare.

Recenta informație potrivit căreia 49% din acțiunile TAROM se negociază a fi vândute spre compania Turkish Airlines mi-a atras atenția din nou asupra a ceea ce înseamnă lipsa de substanță în politicile economice guvernamentale. Aviația reprezintă un domeniu strategic sub aspectul căilor de comunicații și al capacității unei națiuni de a se putea dezvolta socio-economic pe propriile picioare. În condițiile în care schimburile în interiorul țării s-au intensificat, deși nu avem o rețea coerentă de autostrăzi, transportul aerian fiind și o sursă de intrare în țară a investițiilor străine, mi se pare total eronat ca Guvernul României să ia în calcul vânzarea a aproape jumătate din acțiunile companiei publice de transport aerian. Și să nu uităm încă un factor important - creșterea constantă anuală a fluxului de pasageri din transportul aerian românesc.

Așadar, nu privatizarea este soluția pentru TAROM, ci o politică de administrare transparentă care să restructureze eficient compania, să debirocratizeze sistemul intern al acesteia și în primul rând să renunțe la contractele păguboase cu diverse societăți intermediare care au căpușat sistematic TAROM-ul.

Cât despre partea financiară, există și alte soluții de relansare decât vânzarea spre o companie mai mare precum Turkish a 49%, care procent, prin majorare de capital, să treacă de jumătate din acțiunile totale, soluții cum ar fi scoaterea la vânzare pe piața de capital a unui procent minoritar de acțiuni ori o infuzie financiară din partea Exim Bank.

Cât despre aceste discuții de variante de privatizare a unei companii naționale strategice către actori din Orientul Apropiat ori din Orientul Mijlociu, părerea mea este că trebuie să fim mai atenți sub aportul intereselor geopolitice pe care respectivele țări le manifestă în plan internațional, mai ales acum, în contextul tragediei din Siria și Irak.

În cazul în care Guvernul PSD condus de Victor Ponta va vinde 49% din TAROM spre Turkish Airlines, companie deținută de statul turc, executivul va da dovadă că nu a înțeles nimic din lecțiile dure ale guvernării Adrian Năstase și merge în linia continuării politicii comune mai multor guvernări de după 1989, de a înstrăina active naționale strategice spre companii publice ale altor state.

Oare când vor înțelege guvernanții români că a privatiza nu înseamnă a vinde activele statului român către alt stat, indiferent cum s-ar numi el?

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Încheiați, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Daniel Gheorghe, deputat PNL.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Romeo Florin Nicoară - declarație politică: Votul prin corespondență, testul Parlamentului împotriva unui Guvern abuziv;

Domnul Nicoară.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Romeo Florin Nicoară:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Bună dimineața, stimați colegi!

Declarația mea politică de astăzi am intitulat-o "Votul prin corespondență, testul Parlamentului împotriva unui Guvern abuziv".

Doamnelor și domnilor deputați,

Vreau să încep cu o întrebare retorică: poate România fi o democrație împlinită dacă cetățenilor le este limitat dreptul la vot?

Răspunsul meu și al PNL este că sperăm ca votul prin corespondență să cumuleze sprijinul dumneavoastră, așa cum tema dublării alocațiilor, propusă de PNL, a creat altă majoritate decât cea care susține Guvernul Ponta, în ciuda tuturor împotrivirilor acesteia.

Moțiunea de cenzură ce va fi depusă de PNL este de aceea un moment în care fiecare parlamentar trebuie să aleagă de ce parte se află. Vom scrie acolo despre abuzurile în domeniul electoral ale Guvernului. Noi, Parlamentul, trebuie să determinăm Guvernul Ponta, care face exces de putere, cum însăși justiția a catalogat acțiunile actualului executiv în domeniul blocării alegerilor, să nu încalce un drept fundamental garantat de Constituție, și anume dreptul la vot.

PNL va transmite textul spre consultare grupurilor parlamentare și tuturor parlamentarilor, pentru a fi discutat și sprijinit, astfel încât acesta să se constituie într-un semnal de alarmă pentru orice alt guvern care vrea să eludeze legea fundamentală și să împiedice cetățenii să se exprime.

În acest context, țin să vă reamintesc că PNL a depus la sfârșitul lunii martie, în Parlament, un proiect de lege privind votul prin corespondență, dar Ponta și PSD împiedică adoptarea lui. Toate încercările de a-l promova au fost sistematic tergiversate.

Mai mult, tema moțiunii de cenzură va face referire și la faptul că premierul Victor Ponta încalcă legea, prin faptul că refuză să organizeze alegeri parțiale, Curtea de Apel București obligând Guvernul, în urma sesizărilor PNL, să organizeze alegeri parțiale în 19 colegii uninominale. Nici până astăzi nu avem vreo reacție, măcar de onoare, a primului-ministru.

Este inadmisibil ca Victor Ponta să refuze cu înverșunare să respecte dreptul la vot al românilor, ținând milioane de cetățeni fără reprezentare la nivel local sau central.

Adevărul este că cel desemnat de Parlament să conducă Guvernul se teme de votul românilor, așa cum am văzut și în noiembrie 2014. Decât să piardă alegerile parțiale, el preferă să nu le organizeze, chiar dacă acest lucru blochează administrația locală. Și dorește să-i înstrăineze total pe românii plecați în străinătate, prin blocarea dreptului lor de vot.

Vă mulțumesc mult pentru atenție,

Nicoară Romeo, deputat PNL.

 
Video in format Flash/IOS Niculae Mircovici - declarație politică: Șantajul - instrument de bază al democrației în România;

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Mircovici.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Niculae Mircovici:

Sărut mâinile, bună dimineața!

Distinși colegi,

Declarația mea politică se numește "Șantajul - instrument de bază al democrației în România".

Constituția României prevede la articolul 2 că "Suveranitatea națională aparține poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere...", iar articolul 61 prevede că "Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român și unica autoritate legiuitoare a țării.".

Din cele două prevederi rezultă indubitabil faptul că singura autoritate democratică și pavăza democrației constituționale este Parlamentul, în România și oriunde în lume.

În regimurile dictatoriale, parlamentul este minimalizat de guvern și de instrumentele de forță ale statului, justiția consfințind această realitate.

În 1989 am sperat că România va merge pe o cale democratică. Speranța a murit prin preluarea și perpetuarea puterii de către vechile structuri totalitariste, cel puțin ca mentalitate.

Președintele, oricare ar fi el, oferă democrație atât cât vrea el și, în acest sens, interpretează Constituția așa cum crede de cuviință, el fiind cel care desemnează premierul, numește procurorii, judecătorii și șefii structurilor de forță (dacă sunt șantajabili, cu atât mai bine).

Guvernul, rezultat al unei majorități din alegeri reale, de conjunctură sau șantajabile, nu este expresia democrației și conduce țara având resursele la dispoziție în mod autoritar, controlul parlamentar fiind, din păcate, formal.

Dacă este șantajabil, este eficient și asigură democrația atât cât dorește.

Justiția este oarbă, dar sensibilă la nevoile celor care au puterea, inclusiv în interiorul ei și extrem de vulnerabilă la șantaj.

Despre structurile de forță ce să mai vorbim? Din păcate, în unele situații, unele informații prezentate de acestea sunt folosite tocmai ca sursă de șantaj. Rezultă că instituția care trebuie subminată în ochii cetățenilor este Parlamentul, fiind pavăza democrației, singura în contact cu alegătorul, instituția care poată să demită Guvernul, poate suspenda președintele sau demite șefii structurilor de forță.

Mai mult, fiind unica autoritate legiuitoare, trebuie neapărat subordonată, sub o formă sau alta, chiar prin șantaj sau posibil șantaj, altfel se aplică prevederea constituțională de la articolul 69, conform căreia "În exercitarea mandatului, deputații și senatorii sunt în serviciul poporului" și "Orice mandat imperativ este nul".

"Cum să ne subordonăm Parlamentul?" - se întreba cineva la un anumit moment. Altcineva a găsit soluția diabolică pe care nici poporul care vrea democrație și nici reprezentanții săi nu au intuit-o.

La 5 iunie 2006, seara, era într-o zi de luni, se convoacă Comisia juridică, se discută modificarea Codului penal, în sensul incriminării persoanei juridice și se introduce fără alte discuții art.2531 privind incriminarea penală a conflictului de interese pentru funcționarii publici.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog să încheiați, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Niculae Mircovici:

Domnule președinte, mai aveam...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Îmi pare rău, dar deja ați depășit.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Niculae Mircovici:

Cert este că, după niște manevre urâte, 21 de deputați sunt trimiși în judecată pentru a arăta MCV-ului că justiția lucrează și că parlamentarii sunt penali, sunt vinovați.

Din cei aproximativ 150 care aveau rude angajate, identificate, 21 au fost selectați după niște criterii aleatorii: 8 de la PSD, niciunul de la PNL, niciunul de la PDL, niciunul de la PC, niciunul de la PRM, niciunul de la UNPR, 4 de la UDMR și 6 de la minorități.

Deci, dintr-un total de 150 de oameni, din care PNL-ul avea 22, PDL-ul 35, PC-ul 4, PSD-ul 40, au fost aleși acești 21, prin care s-a considerat că Parlamentul este penal și în ochii poporului el trebuie să scadă. Toată această mascaradă a ascuns adevăratul jaf care s-a produs și pe care acum justiția îl scoate la iveală.

Parlamentul trebuie să redevină, prin curajul membrilor săi și eliberat de șantaj, organul reprezentativ suprem al poporului român, să-și recâștige încrederea populației, fiind în același timp garantul democrației și al statului de drept.

Mircovici Niculae, minoritățile naționale.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Anton Doboș - declarație politică intitulată Guvernul Ponta este incapabil să investească în proiectele atât de necesare României;

Domnul Doboș.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Anton Doboș:

Declarație politică: "Guvernul Ponta este incapabil să investească în proiectele atât de necesare României".

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În ciuda optimismului cu care Guvernul dorește să ne prezinte datele financiare pe primele patru luni, realitatea ne arată o situație foarte gravă în ceea ce privește investițiile publice făcute de Guvern, precum și absorbția de fonduri europene. Nivelul extrem de scăzut al acestor indicatori are consecințe majore imediate în dezvoltarea anumitor domenii, cum ar fi construcțiile, dar și consecințe pe termen lung, prin întârzierile nepermise în dezvoltarea infrastructurii la nivelul țării.

Cine din Guvernul Ponta poate să ne explice de ce, în ciuda încasărilor mai mari la bugetul consolidat, investițiile publice au scăzut cu peste 30% în primele patru luni din an? Premierul Victor Ponta, ministrul Ioan Rus sau ministrul Nicolae Bănicioiu ne pot explica de ce nu investesc în drumurile, autostrăzile sau spitalele de care România are atâta nevoie și nu s-au realizat? Dacă există resurse la buget și guvernanții nu folosesc banii în folosul românilor, nu ne putem gândi decât la incompetență și lipsă de viziune din partea celor care ar trebui să gestioneze problemele țării.

Faptul că Guvernul este incapabil să folosească resursele pentru a face investițiile benefice în țară ne-a fost confirmat chiar de premierul Ponta care, într-o întâlnire cu ziariștii străini, a explicat cu nonșalanță că Uniunea Europeană a suspendat fonduri de un miliard de euro destinate unor proiecte din România, pe fondul suspiciunilor de corupție și privind anumite nereguli. Lăsând la o parte că prim-ministrul țării anunță asemenea probleme de importanță majoră în discuțiile cu jurnaliștii străini, nu cu cei români, domnul Victor Ponta prezintă problema de parcă vinovații s-ar afla în altă parte decât în propria curte.

Nu, domnule prim-ministru Ponta, problema nu este la alții, ci chiar la Guvernul pe care îl conduceți și pentru ale cărui greșeli sunteți direct responsabili. Chiar dacă nu vă convine, trebuie să vă asumați toate greșelile, nu doar anumite succese punctuale.

Toate aceste vești vin pe fondul nivelului foarte scăzut de absorbție a fondurilor europene în acest an, fără mari perspective până la sfârșitul anului.

Poate nu realizați, domnule prim-ministru Ponta, dar să faceți investiții publice mai mici cu un miliard de lei în primele patru luni și să dați cu piciorul la un miliard de euro fonduri europene ar trebui să reprezinte motive de îngrijorare suficient de mari care să vă facă să nu mai țopăiți de bucurie pe la televiziuni, prezentând doar rezultatele care vă convin. Pentru că, în realitate, sectorul construcțiilor și toate celelalte domenii conexe, cu tot cu zecile de mii de angajați, abia gâfâie în așteptarea investițiilor publice care să dea drumul la o creștere economică sănătoasă. Iar cetățenii nu pot beneficia de autostrăzile...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog să încheiați, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Anton Doboș:

...sau liniile de metrou pe care le promiteți.

Guvernul PSD-Ponta va rămâne în istorie ca Guvernul care a făcut cel mai puțin pentru infrastructura din România, ținând țara în loc, în timp ce țările din jur nu pierd timpul și fac ceea ce trebuie pentru cetățenii lor.

Deputat Anton Doboș, Iași.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Radu Zlati - declarație politică despre reintroducerea coroanei regale pe stema de stat a României;

Domnul Zlati.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Radu Zlati:

Mulțumesc.

Domnule președinte de ședință,

Domnilor colegi,

Ieri am întâlnit în plenul Camerei încă un episod din tristul serial al schizofreniei de partid și de stat. Urmând exemplul șefului lor de partid, deputatul și premierul Victor-Viorel Ponta, domnii deputați, membri ai Partidului Social Democrat, s-au dedublat. Mai întâi, în declarația făcută în plen, în numele Grupului parlamentar al PSD, au afirmat, cu subiect și predicat, că sunt de acord cu inițiativa legislativă a deputatului PNL Grigore Crăciunescu, inițiativă legislativă care reintroducea coroana regală pe stema de stat a României. După care, la nici două ore distanță, majoritatea lor, la indicația liderului de grup, au votat împotriva legii pe care mai înainte o susținuseră.

Probabil că Domniile Lor vor găsi destule justificări personale și de grup, ținând de libertatea votului parlamentar sau a conștiinței aleșilor poporului pentru această schimbare de atitudine.

Personal nu pot decât să fiu trist. Am nutrit ieri, pentru două ore, iluzia că urmașii fostului FSN - cel care a interzis Majestății Sale Regele Mihai I să se întoarcă în țara Sa pentru a se ruga la mormintele înaintașilor Săi - au înțeles să șteargă urmele trecutului comunist și fesenist. Și, într-un gest de mare responsabilitate istorică, vor face ca însemnul heraldic al suveranității să se întoarcă la locul său, încoronând acvila de pe stema națională. Nu a fost să fie așa.

Credincios idealurilor seculare care au făcut ca membrii Partidului Național Liberal să pună mai presus de toate idealul național, nu îmi rămâne decât să sper că România va binemerita, cât mai curând, o altă conducere, atât la Palatul Victoria, cât și la Casa Poporului, o conducere care să schimbe ceea ce trebuie schimbat și să păstreze ceea ce trebuie păstrat și, poate, acest viitor va oferi și PSD-ului conducători, fie de partid, fie de grup parlamentar, pentru care cuvântul dat să fie jurământ curat.

Așa să ne ajute Dumnezeu!

Deputat PNL, Radu Zlati.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ion Cristinel Marian - declarație politică despre răpirea cetățeanului român în Burkina Faso;

Domnul Marian Cristinel.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ion Cristinel Marian:

Bună ziua, stimați colegi.

Bună ziua, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Cu regret am aflat că în data de 4 aprilie 2015 a fost răpit un cetățean român în Burkina Faso, iar autoritățile române au aflat despre acest caz abia după 45 de zile. Este inadmisibil acest lucru, mai ales că acest cetățean era angajat să lucreze cu contract de muncă perfect legal tot pentru un cetățean român. Vă întreb, era necesar ca cineva să facă scandal pentru ca autoritățile române să se mobilizeze și să vină în sprijinul cetățeanului român reținut, pe numele lui Iulian Gherguț, de această grupare salafistă și jihadistă?

În prezent, din celula de criză fac parte reprezentanți ai MAE, SIE, SRI, MApN și ai Administrației Prezidențiale, iar "fiecare instituție acționează cu instrumentele și metodele specifice pentru fiecare problemă, conform competențelor stabilite prin CSAT".

Ce înseamnă aceste instrumente și metode specifice, domnule președinte al României, Klaus Iohannis? De câteva zile nu a ieșit nimeni pe post să comunice ce se întâmplă cu acest cetățean care este răpit de o grupare jihadistă.

Mă întreb, ce se întâmplă cu cetățenii care lucrează și în alte țări, și în alte state? Firesc era ca celula de criză să iasă cu comunicate de presă sau pe posturi de televiziune și să informeze populația României despre situația românului răpit în Burkina Faso.

Sincer, ca membru în Parlamentul României, cât și ca cetățean român, sunt profund indignat și îngrijorat, deoarece nu văd nicio soluție și nicio reacție din partea autorităților române care să ne arate că sunt interesate de soarta acestui biet român. Eu nu vreau să mă gândesc că acest cetățean român, Iulian Gherguț, va fi ucis, iar atunci vom trimite o aeronavă militară care să aducă corpul neînsuflețit al dânsului în țară.

Așa cum se prezintă faptele celulei de criză, eu nu pot să spun decât Doamne ferește să se întâmple acest necaz.

Deputat Marian Ion Cristinel.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Vasile Horga - declarație politică intitulată Pădurile României - târguială politică pentru Guvernul Ponta.

Domnul Horga.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Vasile Horga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică se intitulează "Pădurile României - târguială politică pentru Guvernul Ponta".

Nimic nu pare să scape neatins de interesele politice ale Guvernului PSD, condus de Victor Ponta. Iată, zilele acestea, scandalul tăierilor ilegale de păduri, a cuprins întreaga țară. Guvernul lui Victor Ponta pare că nu mai poate gestiona o asemenea situație, declarându-se depășit de evenimente, în mod voalat îndemnând populația să rezolve ea, prin mișcări de stradă, ceea ce el nu este capabil să facă la nivel guvernamental. Este de notorietate deja îndemnul ministrului mediului, Grațiela Gavrilescu, pentru protestatari, care pe bună dreptate cer oprirea jafului organizat de Guvernul României în pădurile patriei, de a rezolva ceea ce ministerul pe care îl conduce nu este capabil să o facă.

Suntem martorii unor comportamente greu de înțeles din partea responsabililor guvernamentali, în care neputința exprimată în mod direct se îmbină cu prostia și de cele mai multe ori cu perfidia. Singurul administrator al pădurilor României este statul român, reprezentat de Guvernul condus de Victor Ponta. Acesta, la rândul său, deleagă atribuțiile de administrator al pădurilor românești Romsilva, regie autonomă de interes național aflată în subordinea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, patronat vremelnic de ministrul Grațiela Gavrilescu.

Pentru informarea cetățenilor României trebuie spus că toate tăierile din pădurile românești sunt aprobate de Romsilva și supervizate de ministerul condus de doamna Gavrilescu, fără excepție. Nimeni, dar nimeni, nici Președintele României și nici PNL nu are niciun amestec și nicio atribuție în privința tăierilor de păduri ale României. Toate tăierile de păduri au loc în urma organizării de către Romsilva a unor licitații publice, la care Guvernul trebuie să vegheze privind legalitatea desfășurării lor. Atâta timp cât acest Guvern are la îndemână toate pârghiile legale pentru ca aceste proceduri să se desfășoare corect, nu putem înțelege de ce tocmai ei strigă în gura mare "hoții!".

Este acest Guvern depășit de situație și nu mai poate impune respectarea legii de către cei pe care îi are în subordine sau este un comportament deliberat laș, astfel încât să inducă în populație ideea că străinii din nou ne cumpără țara?

Dacă firma austriacă a intrat singură în pădurile României tăind la întâmplare, asta se numește furt și Guvernul ar fi trebuit demult să facă plângere penală pentru asemenea fapte ilicite. În realitate, însă, lucrurile nu au stat așa, firma respectivă a participat în mod cât se poate de legal la procedurile de achiziție publică organizate de Romsilva, pe care le-a și câștigat. Dacă aceste proceduri au fost viciate, nu firma austriacă le-a viciat, ci Guvernul condus de Victor Ponta și susținut de PSD, prin interpușii lor din Romsilva și Ministerul Mediului, care, în solidar, vor trebui să dea socoteală pentru faptele lor.

Măsurile anunțate în pripă de Victor Ponta vin să confirme că acesta nu este preocupat de pădurile României, el vrea să atragă și această imensă bogăție a țării în jocurile sale politice, să distragă atenția populației de la adevăratele jafuri "legale" pe care Guvernul său le produce în fiecare clipă pădurilor României, și pe această bază să-și mai adauge câteva procente imaginii sale șifonate de multă vreme.

Jocul său însă este mult prea murdar ca să-i mai poată păcăli pe cetățenii români, ca de atâtea ori, cu astfel de jocuri. România nu este și nu poate fi terenul de joc nici al lui Victor Ponta și nici al PSD, iar cetățenii români nu sunt și nu vor mai fi niciodată o masă de manevră a intereselor lor.

Cu stimă, Vasile Horga, deputat Colegiul nr.1, Dâmbovița.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Nu mai sunt alte declarații.

Declar închisă ședința consacrată declarațiilor politice.

Mulțumesc.

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 9,46.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 22:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro