Plen
Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.160/16-11-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 07-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2017

5. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.40/2015 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule (PL-x 630/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 630/2015

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

  ................................................

16. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 40/2015 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule.

Comisii?

Domnul Bode.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, respectiv Comisia pentru transporturi și infrastructură, au fost sesizate în fond cu dezbaterea și avizarea acestui act normativ, Camera Deputaților fiind Cameră decizională.

Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 28 septembrie 2015.

Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 37/2014, în vederea armonizării legislației naționale cu hotărârile Curții de Justiție a Uniunii Europene, pentru evitarea declanșării unei posibile acțiuni în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru, care revin României în cadrul procesului de post-aderare.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii, prezenți la lucrări, au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Legii privind respingerea Ordonanței nr. 40/2015 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, cu un amendament admis.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri?

Poftiți, domnule deputat. Dezbateți.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Procedura de restituire a taxelor de poluare a fost suspendată la începutul acestui an de Guvern, ca urmare a eliminării timbrului de mediu, anulând totodată și cadrul legal existent la 1 februarie 2017 privind restituirea pe cale administrativă a diferitelor taxe auto încasate ilegal de stat.

Au trecut opt luni până când Guvernul a fost capabil să emită o nouă ordonanță, prin care să se stabilească mecanismul și perioadele în care românii își pot recupera sumele încasate de către stat, abuziv și ilegal, conform deciziei Curții de Justiție a Uniunii Europene.

Până acum avem două ordonanțe pe acest subiect, emise la interval de o lună - Ordonanța nr. 52, respectiv Ordonanța nr. 68/2017 - și încă mai așteptăm - subliniez - încă mai așteptăm normele metodologice de aplicare a acestor ordonanțe, norme care ar fi trebuit să fie aprobate la începutul lunii octombrie.

Vreau să atrag atenția asupra acestor lucruri. Doresc să atrag atenția - și pe această cale - asupra faptului că lovitura de grație va veni în momentul în care se va hotărî, doamna ministru a mediului, împreună cu colegii Domniei Sale din Guvern, dacă anunțata formulă de taxare a poluării va fi taxă sau impozit. Oricât ați încerca să negați că va fi o taxă sau impozit, nu cred că sunt prea multe variante. Degeaba încercați să-i luați pe ocolite pe români și să inventați termeni care nu există, în domeniul fiscal!

Fostul ministru Daniel Constantin vorbea de stickere. Doamna Gavrilescu a făcut o afirmație - citez - "Cu siguranță, nu va fi o taxă sau un impozit! Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare, Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau".

Subliniez încă o dată faptul că Guvernul are obligația să restituie cei peste 6 miliarde de lei, încasați abuziv de stat, aceasta înainte de a veni cu o nouă taxă, sticker sau impozit, cum se va chema.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota acest act normativ de respingere a Ordonanței Guvernului nr. 40.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Năsui.

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Stimați colegi,

Această taxă este o taxă care datează din 2007 și a fost instituită de domnul Tăriceanu, actualul președinte al Senatului, și care nu a făcut decât probleme și pagube României. Dânsul, pentru că în momentul în care a instituit această taxă reprezenta un importator de mașini, a pus o taxă care să favorizeze mașinile pe care le-a important dânsul, în detrimentul celorlalte.

Din cauza acestei taxe, care și-a schimbat numele, de nu mai puțin de patru ori în 10 ani, care a fost sistematic clasată ca fiind ilegală de Curtea de Justiție Europeană, România are acum probleme și trebuie să plătim înapoi banii românilor care au fost taxați ilegal.

Este un exemplu, printre multele, de ce se întâmplă când faceți o "țopăială" fiscală și cum o greșeală de acum 10 ani poate să aibă repercusiuni chiar în 2017. Exact cum faceți și în momentul actual, când greșelile pe care le faceți, în momentele acestea, vor avea repercusiuni probabil până în 2027. (Aplauze.)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Dobrovici.

Domnul Nicolae Dobrovici-Bacalbașa:

Sigur că, din motive politicianiste, putem lansa în spațiul public termenul mârlănesc de "țopăială", pe care se lăfăie o serie de indivizi iresponsabili care nu înțeleg că poluarea reprezintă, de fapt, dreptul nostru la viață, care este agresat și că, într-o formă sau în alta, trebuie să reprimăm automobilele cu norme 2, 3, 4 și să stimulăm circulația auto nonpoluantă.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Alte intervenții dacă mai sunt?

Domnul Moșteanu.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Eu vreau să spun că sunt de acord cu domnul Bacalbașa și l-aș ruga să pună problema exact în același mod și la partid. Pentru că, dacă în momentul acesta avem o creștere cu 60% a mașinilor vechi, intrate în România, din ianuarie până acum, asta se întâmplă pentru că partidul dumneavoastră a decis să nu înlocuiască, să renunțe la vechea taxă și să nu înlocuiască în niciun fel taxarea poluatorului!

Și pentru asta vă rog să faceți ceva și la partid, nu doar aici!

Mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții?

La articole? Nu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 23 octombrie 2019, 10:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro