Plen
Ședința Camerei Deputaților din 7 mai 2019
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.62/17-05-2019

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-05-2020
20-05-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2019 > 07-05-2019 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 mai 2019

9. Dezbaterea Proiectului de Lege privind statutul personalului feroviar (PL-x 37/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 37/2017

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

Poziția 9. Proiectul de Lege privind statutul personalului feroviar; PL-x 37/2017.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu. Nu.

Îl invit pe domnul președinte Solomon. Raport comun - Comisia pentru muncă și Comisia pentru transporturi.

Domnule președinte Solomon, vă rog.

Domnul Adrian Solomon:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privind instituirea unor dispoziții speciale pentru personalul din sectorul feroviar, ținând cont de specificul activității, precum și de responsabilitățile în siguranța circulației feroviare sau cu metroul.

Membrii Comisiei pentru muncă au finalizat dezbaterile asupra proiectului, în ședința din 16 aprilie 2019, și au hotărât, cu unanimitate de voturi, aprobarea proiectului de lege.

Membrii Comisiei pentru transporturi au dezbătut și finalizat proiectul de lege, în ședința din 23 aprilie 2019, și au hotărât, cu unanimitate de voturi, aprobarea proiectului de lege cu amendamente.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în 22 decembrie 2016, face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Prin urmare, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege cu amendamentele redate în anexele care fac parte integrantă din prezentul raport.

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Bode, de la Grupul PNL, și domnul Toma, de la PSD.

Vă rog, domnule Bode.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Da, stimați colegi, calea ferată a fost, este și va rămâne, indiferent de contextul politic, un sector strategic, atât din punctul de vedere al dezvoltării economice, cât și din punctul de vedere al siguranței naționale.

Numai că ceea ce face PSD astăzi poate fi prezentat în următorul tablou. Calea ferată este... poate fi considerată un bolnav. Un bolnav care se află pe patul de spital. Iar cei care ar fi trebuit să îl trateze, cei care sunt responsabili cu a trata acest bolnav, în loc să-l trateze, vin, astăzi, și îl îmbracă în haine scumpe, și îl trimit acasă, că s-a făcut bine.

Nu, dragi colegi, nu așa rezolvați problema pe calea ferată!

Personalul feroviar, da, merită o remunerație pe măsura importanței activității lor. Numai că, în ultimii ani, cât ați guvernat această țară și ați răspuns inclusiv de ceea ce se întâmplă în sectorul feroviar, ați pus constant în pericol acest sector.

Vă reamintesc faptul că avem 250 de milioane de euro disponibili, din fonduri europene, pentru material rulant nou. Nu ați atras un cent din acești bani.

În ultimii ani, doar 23% din necesarul de finanțare pentru repararea infrastructurii feroviare a fost asigurat de guvernarea dumneavoastră.

În ultimii ani, doar 3% din necesarul de reînnoire a infrastructurii feroviare a fost asigurat de Guvernarea dumneavoastră.

Iar gradul de reînnoire al elementelor de infrastructură feroviară - poduri, podețe, stații, linii - este depășit la peste 75%, 80%, 90% din aceste elemente, cu toate elementele care decurg de aici.

Ce faceți dumneavoastră astăzi? Mai amăgiți, din păcate, încă o categorie profesională pe care cinic o numiți "a doua armată".

Cum pot spune altfel, când constat că veniți cu derogări de la Legea nr. 263/2010 - Legea pensiilor -, cu derogări de la Codul fiscal, nu se prevede sursa de finanțare, și, în final, ca să fie totul în regulă pentru dumneavoastră, unele prevederi le puneți a intra în vigoare începând cu anul 2021, când dumneavoastră veți fi istorie la guvernare.

Noi nu vom vota în favoarea acestui proiect. Grupul nostru parlamentar se va abține de la vot.

Domnul Florin Iordache:

Domnul Toma, vă rog.

Și apoi domnul Moșteanu.

Domnul Ilie Toma:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Să știți că nu este o derogare de la Legea pensiilor - Legea nr. 263 - sunt solicitările efective ale ceferiștilor, atât la nivel național, cât și la nivel județean, acolo unde fiecare reprezentăm cabinetele parlamentare.

Vă spun că de când am obținut acest mandat, de doi ani și jumătate, cele mai mari solicitări, după siderurgiști și mineri, le-am avut de la ceferiști.

La nivel județean, toate cabinetele parlamentare ale colegilor mei, Laurențiu Nistor, Natalia Intotero, Toma Ilie, au fost invadate, efectiv, de reprezentanții ceferiștilor. Și nu o dată, de cel puțin 30 de ori, ca să vă spun, așa, au venit în grupuri și ne-au rugat: Votați o dată Codul ceferiștilor! Votați o dată și îndreptați ceea ce, de ani de zile, temeiurile legislative au creat o breșă atât în sistemul de pensii, cât și în sistemul de grupe care trebuiau să-și primească drepturile.

Ceferiștii, unii, care erau la privat, nu-și primeau drepturile la fel ca unii care erau la stat. Nu erau recunoscute grupa I de muncă, grupa a II-a, nu le erau recunoscute orele de noapte și anumite drepturi și anumite principii care le asigurau o siguranță și o securitate în serviciul dânșilor.

Vă mulțumesc foarte mult.

Și apreciez eforturile domnului Adrian Simion, cu care discut de cel puțin un an de zile, când elaborăm acest cod al feroviarilor.

Și mulțumesc pentru interes ministrului muncii și protecției sociale, domnului Marius Budăi, dar și doamnei Olguța Vasilescu, pentru că a fost un proiect care s-a creat trei ani de zile, care a fost negociat și discutat cu reprezentanții feroviarilor.

Stimați colegi, vă rog mult să-i dăm un vot favorabil.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Moșteanu, vă rog.

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Discutăm astăzi despre un proiect de lege. Și discutăm și despre un mod de operare, clasic, al PSD și al celor de la ALDE, prin care încearcă să-și cumpere voturile unei categorii de cetățeni, cu două săptămâni înainte de alegerile europarlamentare.

Stimați colegi, acest proiect este în Parlament din iunie 2016 și, ca să vezi, ca o stranie coincidență, ajunge la vot final fix astăzi, cu foarte puțin timp înainte de alegeri.

O să amăgiți o parte din ceferiști, că vreți să-i ajutați. Însă o parte din ceferiști au înțeles ce ați făcut 30 de ani. Pentru că n-ați făcut nimic pentru CFR. (Vociferări.) Ați îngropat CFR Călători. CFR Marfă va fi în insolvență la sfârșitul acestui an.

Le spuneți acum că le dați niște bani în plus, și jumătate dintre ei vor rămâne pe drumuri.

Mai mult decât atât, mergeți și intrați și peste privații din CFR, pe care nu i-ați chemat la discuții. Nu i-am văzut la discuțiile din Comisia pentru transporturi. N-au fost chemați. Și stabiliți acum cum ar trebui să-și remunereze personalul.

O să fie încă o încercare de a dumneavoastră de a cumpăra această categorie de cetățeni, de oameni buni. Marea lor majoritate - am cunoscut o parte dintre ei - își dorește să aibă căi ferate performante. Dar asta nu se va întâmpla doar cumpărându-i cu ceva bani înainte de alegeri, ci punând miniștri competenți, directori competenți, făcând să funcționeze ARF, de care spunea și colegul, mai devreme.

Și vom putea să ne apropiem cu o calitate a serviciilor, în câțiva ani de zile, cu reforme, de calitatea serviciilor din Vest.

Deci USR nu va susține acest proiect de lege, astăzi. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Simionca, Grupul PMP.

Se pregătește domnul Benedek Zacharie, de la UDMR.

Domnul Ionuț Simionca:

Bună ziua!

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Când am discutat acest proiect legislativ, la grup, cu toți colegii am fost de acord că personalul CFR trebuie susținut. Acești oameni își riscă viața aproape în fiecare zi. Vedem cum deraiază trenuri, vedem cum sar de pe calea ferată, vedem cum se întâmplă tot felul de accidente. Vedem cum CFR e la pământ, cum spuneau și colegii mei. Și spunea foarte bine domnul președinte al comisiei, un bolnav al sistemului de transporturi.

Foarte important de știut este că putem să mărim salariile, putem să dăm beneficii, putem să le dăm oamenilor din CFR bani să-și cumpere uniforme, dar dacă această instituție se va închide - că, de fapt, e o instituție, la volumul ei - și dacă acești oameni nu vor mai avea locuri de muncă, ce se va întâmpla? Că CFR e falimentar.

Uităm că anul trecut am trecut o lege prin care Guvernul României era obligat să instaleze bariere la toate trecerile la nivel cu calea ferată. Dumneavoastră, cu toții, ați votat-o.

Vedem că în 2020 va veni termenul, cel de doi ani, în care toate barierele pentru trecerile la nivel cu calea ferată trebuiau instalate. Nu sunt instalate. Vedem cum românii își pierd viața. Vedem cum undeva, în Buzău, sunt accidente. Vedem altundeva, unde cei de la Căile Ferate ridică barierele cu mâna.

Păi, normal că acești oameni care se sacrifică trebuie să primească bani în plus, că-și sacrifică viața în fiecare zi, și-o riscă, nu știi ce se întâmplă.

Deci CFR... trebuie dat un T0, trebuie restructurat ca lumea, trebuie oameni implicați, și nu îngropat, cum spuneau colegii mei, că de 30 de ani nu s-a făcut nimic pentru CFR.

CFR - Căile Ferate Române pot să facă infrastructura națională pentru transporturi, se pot face noduri feroviare. Tot ce înseamnă transport de marfă se poate face pe CFR, dar trebuie bune intenții și trebuie dorință. Dorință de a face ceva.

Dacă scoateți ochii personalului din CFR cu salarii mărite, nu ați rezolvat problema, domnilor.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Grupul UDMR, vă rog, aveți 5 minute.

Domnul Benedek Zacharie:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Este o propunere legislativă cu care eu, personal, nu am fost de acord. Dar nu rezolvă această propunere legislativă acest statut. Nu rezolvă problema sistemului CFR, nici nu o încurcă.

Este adevărat că peste 5.000 de persoane se vor pensiona. Întrebarea este cine va veni în locul lor. Pentru că, în paralel, ar trebui ca școlile care au fost în subordinea CFR, acum câțiva ani, să existe din nou și să pregătească oameni care să lucreze în acest sistem. Este nevoie de mecanici foarte mulți.

Probabil, cu acest statut, cei mai mulți o să se pensioneze, pentru că media de vârstă a mecanicilor din România, a mecanicilor de locomotivă, se apropie de 50 de ani. Conform acestui statut, ei se pot pensiona, undeva, la 52 de ani.

Deci ar trebui ca, în paralel, să ne ocupăm și de aceste probleme, care sunt probleme reale ale întregului CFR. Că vorbim de CFR Călători, CFR Marfă sau dacă vorbim de impiegați de mișcare.

Deci este nevoie de un statut pentru ceferiști, trebuie susținută această categorie cu ceva facilități, nu chiar cu toate care există în acest statut, dar trebuie să gândim și pasul următor.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Grupul PSD, domnul deputat Suciu.

Și apoi doamna Vasilescu.

Domnul Matei Suciu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Acest statut, acest proiect de lege, Statul feroviarilor, a fost un proiect pornit de la feroviari, de la personalul care muncește, care lucrează în sistemul feroviar. Nu putem vorbi aici despre infrastructură, despre faptul că CFR Marfă, după părerea mea, este într-o situație economică și managerială pe care nu i-o dorim, cu toții. Vorbim aici despre personalul care lucrează, care activează în domeniul CFR-ului.

Noi, împreună cu acest personal, PSD, împreună cu ei, am gândit acest proiect de lege în 2016, așa cum se spunea acolo.

Dacă a ajuns să-l votăm astăzi, și în 26 mai noi avem un scrutin electoral, sigur colegii noștri de la USR ne pot acuza că este o măsură care aduce cumva recunoaștere din partea personalului CFR către candidații partidului nostru.

Dar, dragii mei, noi am prins în Programul de guvernare acest proiect. Noi am fost cei care am înțeles să dezbatem, să dezvoltăm și să aprobăm, în definitiv, acest proiect de lege și nu cred că dăunează cu ceva CFR-ului, în ansamblu, faptul că, în sfârșit, după atâția ani, vine o recunoaștere din partea legislativului față de acești oameni cărora în permanență le-au fost refuzate majorările salariale. În permanență ei n-au putut fi considerați funcționari publici, astfel încât să beneficieze de legea pe care am dat-o în iunie anul trecut. Astfel încât, după părerea mea, se impune cât mai urgent o reparație din punct de vedere al veniturilor, a condițiilor de siguranță pentru oamenii care dezvoltă în acest domeniu activitatea și consider încă o dată că acest proiect de lege este unul pe care trebuie să-l trecem indiferent că dumneavoastră, găsind terțe motive care n-au nicio legătură cu personalul muncitor, invocați neacordarea votului.

Eu vă rog să vă gândiți foarte bine și să acordați un vot favorabil, pentru că marea masă de ceferiști așteaptă de doi ani și ceva acest proiect de lege.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule coleg.

Domnul Bode, un drept la replică sau care e problema?

Vă rog.

Haideți, mai aveți un minut.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mai avem un minut.

Nu este vorba de niciun drept la replică.

Stimați colegi,

Dacă tot veniți la această tribună, vă rog să vă documentați. Mă refer aici la domnul Toma, mai exact.

Citez din raport, domnule deputat.

"Prin derogare de la prevederile Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, personalul feroviar beneficiază prin cumul de reducerea prevăzută la alin. (2) și de reducerea vârstei standard de pensionare", și textul curge.

Așadar, prin derogare de la Legea pensiilor. Despre aceasta este vorba. De ce nu înțelegeți că veniți cu derogare de la Codul fiscal, veniți cu derogare de la Legea pensiilor? Nu indicați sursa de finanțare, așa cum v-a cerut și Consiliul Legislativ. Acestea sunt chestiunile pe care le-am semnalat și în dezbaterile din comisii. Am depus amendamente și o să le susțin aici în anexa de amendamente respinse, pentru că în ultimul ceas, în al doisprezecelea ceas, poate totuși reușim să dăm o lege bună, așa cum toți o invocați aici.

Domnul Florin Iordache:

Și ultimul vorbitor, doamna Lia Olguța Vasilescu, de la PSD.

Vă rog.

Doamna Lia Olguța Vasilescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În primul rând, aș vrea să combatem câteva fake news-uri care s-au spus astăzi, aici.

În primul rând, că nu s-au ascultat sindicatele. Ba da, sindicatele, din toate confederațiile sindicale reprezentând personalul din transporturi, au fost prezente la Comisia pentru muncă. Și Cartel Alfa, și BNS, și Meridian. Iar forma aceasta, care este supusă dezbaterii dumneavoastră, este chiar forma care a fost agreată cu sindicatele.

Să nu uităm că acest statut este așteptat de foarte mulți ani, de 30 de ani, este în Parlamentul României de trei ani. Într-adevăr, nu discutăm despre acest statut, că suntem în campanie electorală, ci dintr-o gravă eroare, aș putea spune, a Parlamentului, care nu s-a mișcat mult mai repede cu o lege care este foarte așteptată.

Ce prevede acest statut, ca să înțeleagă toată lumea.

Într-adevăr, se scade vârsta de pensionare cu trei ani, dar stagiul rămâne același de 30 de ani - asta ca să știm cu toții despre ce vorbim.

Apoi se stabilesc coeficienții de ierarhizare, în funcție de nivelul de studii, tot în forma propusă de sindicaliști, care a și fost preluată din contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură.

Din moment ce am acceptat ca pentru întreg mediul economic să fie un salariu minim diferențiat, pentru cei cu studii superioare și cei fără studii superioare, automat și aici trebuia să reglăm această chestiune.

Am înțeles - și vreau să fie foarte clar - că cei de la PNL se abțin la acest statut al feroviarului, iar cei de la USR votează împotrivă.

Deci, ca să știe și cei din CFR despre ce este vorba și cât de bine apărați sunt în Parlament de cei pe care i-au trimis aici.

Și, la fel, vreau să demontez încă un fake news, și anume că nu s-au făcut niciun fel de investiții în Căile Ferate Române în ultimii doi ani și câteva luni de la preluarea guvernării noastre. Sunt 211 kilometri modernizați de cale ferată până în acest moment. Anul acesta mai intră în modernizare sau vor fi finalizați încă 150 de kilometri. S-au lansat proiecte în valoare de 13 miliarde de lei. Și să nu uităm că dacă în anul 2016 aveam 0% absorbție fonduri europene pentru Căile Ferate Române, la ora actuală avem 600 de milioane de euro pe care i-am atras din finanțare europeană și încă 300 de milioane anul acesta.

Mulțumesc foarte mult.

Domnul Florin Iordache:

Domnule Seidler, al doilea vorbitor de la Grupul USR. Și am finalizat dezbaterile generale.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimați colegi,

În primul rând, țin să vă mulțumesc pentru faptul că ați confirmat ceea ce infirmați cu câteva secunde înainte. Da, acesta este un proiect cu tentă electorală. Dovadă sunt ceea ce tocmai s-a spus aici de antevorbitoarea mea și dovadă sunt pozele de pe Facebook, în care chiar domnul Liviu Dragnea a trebuit să binecuvânteze acest proiect de lege.

Pe fond, vreau să le mulțumesc cu sinceritate, de data aceasta, reprezentanților sindicatelor care au înțeles că încă o pensie specială nu își are locul.

Proiectul de lege inițial prevedea pensii speciale pentru personalul feroviar, și această prevedere a fost retrasă doar datorită bunului-simț, aș spune, al reprezentanților sindicatelor personalului feroviar.

Cât despre patronate, ele nu au luat parte la discuțiile pe această lege, deși am insistat în acest sens și deși am fost mințiți.

Da, dragi colegi, mințiți în Comisia pentru muncă, cum că o consultare cu patronatele va avea loc. Ea nu a avut loc.

De fapt, acest proiect de lege ține de contract colectiv de muncă.

Noi vom legifera acum un contract colectiv de muncă, pentru că există incapacitate la nivelul ministerului și al CFR-ului de a negocia un contract colectiv de muncă.

Problema este că acest contract colectiv de muncă legiferat va fi impus și celor care nu vor fi participat la discutarea, darămite la negocierea lui, și anume sectorului privat.

E o viziune total etatistă asupra sistemului feroviar și asupra felului în care ar trebui să se desfășoare relațiile de muncă. E aceeași gândire total eronată, care a făcut ca viteza pe calea ferată să scadă, să existe o criză de personal majoră în sistemul feroviar, care nu va fi rezolvată prin acest proiect de lege.

În schimb, într-adevăr, îi veți mulțumi pe câțiva dintre angajații din sistemul feroviar, angajați la stat și aproape de vârsta de pensionare, bazându-vă pe votul lor.

Greșiți, greșiți, greșiți, ca de multe alte dăți!

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Doi vorbitori, domnule Solomon! Îmi pare rău.

Păi da... (Vociferări.)

Vă rog, aveți un minut.

Nu, domnule Solomon!

Mulțumesc mult!

Mulțumesc.

Avem trei amendamente respinse.

Nu v-a spus numele.

Comisia...

Bun.

Avem 71 de amendamente admise și 3 amendamente respinse.

Articolul 2 vreți să-l susțineți? Aveți un amendament.

Da? Vă rog.

Domnule Bode, aveți o reformulare a art. 2. Vă rog.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Așa cum spuneam, stimați colegi, poate că în al doisprezecelea ceas reușim să dăm o lege bună.

În art. 2, în înțelepciunea Comisiei pentru muncă, ministerul se numește Ministerul Transporturilor, ministerul responsabil cu organizarea exploatării, întreținerii și reparării infrastructurii și așa mai departe.

Eu vă propun să fiți de acord cu înlocuirea sintagmei "Ministerul Transporturilor" cu "ministerul de resort".

Nu de alta, dar peste un an ministerul se poate numi "Ministerul Public", "Ministerul Lucrărilor Publice", sau cum s-a numit în vremea Guvernării Năstase, că tot vă place, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuințelor.

De aceea, cred că "ministerul de resort" este mult mai corect formulat decât Ministerul Transporturilor, care mâine poate să aibă o altă denumire.

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Supun votului amendamentul dumneavoastră, amendament respins.

Vă rog colegii, domnule Simonis, haideți să urmărim.

Supun votului amendamentul respins. Să înceapă votul.

61 de voturi pentru, 98 de voturi împotrivă. A fost respins.

Supun votului dumneavoastră art. 2 în formularea comisiei. Să înceapă votul.

100 de voturi pentru, 58 de voturi împotrivă, 4 abțineri. A fost adoptat.

Mai departe.

Aveți la art. 13, da?

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Articolul 17.

Domnul Florin Iordache:

A, la 17, da!

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Reformulat, 13.

Domnul Florin Iordache:

Da.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Am introdus o precizare, cred eu necesară, și anume: "Copilul/copiii personalului feroviar decedat în urma unui accident de muncă sau a unei boli profesionale, care urmează o formă de învățământ cu plată în România, organizată potrivit legii, beneficiază, la cerere, de suportarea, de către unitatea angajatoare, a taxei de școlarizare, până la finalizarea studiilor, dar nu mai târziu de împlinirea vârstei de 26 de ani".

Eu spun, "în România", stimați colegi. Nu cred că vă propuneți să suportați plata taxelor de școlarizare în afara țării.

Domnul Florin Iordache:

Două modificări: "care" și "România".

E amendament respins. (Vociferări.)

Știu, domnule!

Domnule Solomon...

E amendament respins. Mergem pe raport. Introduc o singură sintagmă - "România".

Deci să înțelegeți. Amendamentul vizează... Este vorba de o reformulare la art. 13. Dumneavoastră discutați de art. 17. Deci tot raportul dumneavoastră se dă peste cap dacă acceptăm acest amendament.

Vă mulțumesc.

Deci amendament respins.

Să înceapă votul.

60 de voturi pentru, 100 de voturi împotrivă. A fost respins.

Articolul 17, în formularea comisiei. Să înceapă votul.

Mai aveți un amendament, domnule Bode.

103 voturi pentru, 57 de voturi împotrivă. A fost acceptat.

Și dumneavoastră mai aveți un amendament la art. 42, da?

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Da.

Domnul Florin Iordache:

Vă rog.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Domnule președinte de ședință,

Sub pretextul că dați peste cap tot raportul, nu puteți să votați o propunere cu care văd că majoritatea ați fi fost de acord. Credeți-mă, nu înțeleg!

Este mai importantă munca unor funcționari, să redacteze din nou raportul, decât să precizăm clar în lege ce vrem și cum vrem să arate această lege? Nu înțeleg!

În fine, în final, al treilea amendament pe care vi-l propun.

Pentru că tot vă îngrijorează, pe bună dreptate, situația sistemului feroviar și a personalului feroviar, nu sunt de acord ca această lege să intre în vigoare în septembrie 2021, pentru pensionare, pentru că la acest articol ne referim, ci așa cum toată legea intră în vigoare, la șase luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Dacă tot sunteți de acord că trebuie să susțineți sistemul feroviar, eu vă propun să fiți de acord ca aceste prevederi, în integralitate, să se aplice la șase luni de la data publicării în Monitorul Oficial, în integralitate - încă o dată subliniez -, nu din 2021, când, sigur, nu veți fi dumneavoastră responsabili.

Domnul Florin Iordache:

Supun votului amendamentul de la art. 42 al domnului Bode. Să înceapă votul.

63 de voturi pentru, 96 de voturi împotrivă, 8 abțineri. A fost respins.

Supun votului art. 42 în formularea comisiei. Să înceapă votul.

97 de voturi pentru, 60 de voturi împotrivă și 8 abțineri.

A fost adoptat.

Am finalizat. Are caracter organic.

Rămâne la votul final.

Facem o pauză de cinci minute. Invit colegii, membri ai Biroului permanent, să ia act de recomandarea Comisiei juridice în ceea ce privește propunerea pentru judecătorul CCR.

Deci, pauză cinci minute și revenim cu continuarea dezbaterilor privind judecătorul CCR.

Membrii Biroului permanent, în ședința de Birou permanent.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 31 mai 2020, 2:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro