Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Relații publice > Comunicate și conferințe de presă > Versiunea pentru printare

primit de la domnul deputat Ioan Tămâian (GrupPNL)
Sub aripa lui Victor Ponta, CNADNR a ajuns să-și bată joc de români

Atât ca deputat de Sibiu, dar și în calitate de cetățean român, sunt nevoit să iau poziție și să întreb: cât timp mai trebuie să suporte românii (și nu numai ei, ci și turiști străini care ne vizitează țara) bătaia de joc numită CNADNR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România).

Și nu mă refer la contractele preferențiale (alegerea unor firme neperformante), întârzierea nepermisă a unor lucrări sau supracosturile unui km de autostradă sau șosea expres – aici este de competența DNA să rezolve problemele. Mă refer în primul rând la modul în care gestionează CNADNR construcția de autostrăzi, la modul cum verifică lucrările pe parcurs, la modul în care recepționează lucrările. Toate aceste elemente CNADNR le gestionează nu defectuos, ci catastrofal și inadmisibil pentru un stat membru al UE. Și totul se datorează unui om care pe orice pune mâna, distruge. CNADNR ar fi putut să fie o instituție care să-și facă onest treaba, dar încăpută pe mâna prietenilor premierului Ponta și ulterior controlată direct de premier a ajuns ce a ajuns. Obligată să facă inaugurări la date electorale pentru a-i da prilej premierului Ponta să puncteze electoral, lucrările intrate prematur în serviciu s-au dovedit a nu reziata decât puține luni traficului. Avem exemple deja celebre:
- Situația autostrăzii Sibiu-Orăștie, concret a tronsonului Săliște-Cunța este arhicunoscută. Aproape 200 de defecțiuni depistate DUPĂ darea în folosință. Întreaga presă a atenționat asupra pericolului privind circulația pe tronsonul mai sus amintit. Ce face CNADNR? Își pasează vina cu antreprenorul, și anunță triumfal termene 15 august și 31 august 2015 pentru remediarea tururor defecțiunilor. Cine a circulat în aceste zile pe respectivul tronson a putut constatat că termenele sunt fictive și că se lucrează doar pe hârtie.
- Dar nu doar tronsonul Săliște-Cunța este afectat de defecțiunile care au apărut ca urmare a iresponsabilității CNADNR și ale superficialității constructorului. Chiar un comunicat CNADNR din data de 17 august ne prezintă o situație incredibilă: „în urma fenomenelor meteorologice extreme (furtună și vânt cu rafale de intensitate mare) ce au avut loc ieri, 16.08.2015, orele 20.45, pe autostrada A1, sectorul Arad - Nădlac, km 545+236 - km 584+818, Lot I și Lot II, un număr de aproximativ 500 de balize antiorbire au fost smulse de pe parapetul median”. Cum este posibil așa ceva? Am avut prilejul să circul pe alte autostrăzi din Europa imediat după încetarea unor fenomene metereologice identice, sau chiar de mai mare amploare – tornade – și nu am observat nicio deteriorare la accesoriile autostrăzii. Îmi pun întrebarea, care este calitatea lucrărilor pe alte tronsoane de autostradă din țară, din moment ce în perioadele de cod portocaliu de căldură se interzice între anumite ore restricție temporară de circulație pentru vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 7,5 tone? În Turcia, Grecia, Italia sau Spania unde temperaturile curente sunt cele echivalente codului portocaliu din România nu există astfel de restricții. Ar putea să ne răspundă oficialii de la CNADNR de ce este nevoie de astfel de restricții în România?
Nu în ultimul rând, în aceste zile asistăm la o bătaie de joc ridicată la rang de artă de conducerea CNADNR, prin ceea ce se întâmplă la Giurgiu, pe podul Prieteniei. Cum este posibil, exact în plin sezon de vară, când fluxul de turiști dinspre și înspre România este maxim să se efectueze lucrările de reabilitare a căii rutiere a podului. Și nu este vorba doar de turiști. Nu se puteau executa aceste lucrări în lunile martie, aprilie și mai? Suntem în acest caz din nou în fața unui dezinteres cras și a unei desconsiderări a cetățeanului de către oficialii CNADNR. În plus, ce se întâmplă în aceste zile pe Podul Prieteniei – imensele cozi la ambele capete, timpii lungi de așteptare pentru traversare – reprezintă și o pată la nivelul imaginii României. Și pentru ca batjocura la adresa românilor să fie completă, CNADNR dă comunicate prin care recomandă alte puncte de traversare a Dunării. Toate acestea au fost și sunt posibile de cand adevăratul șef al CNADNR este Victor Ponta.
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 20 iulie 2019, 4:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro