Sunteți în secțiunea: Prima pagina > Relații publice > Comunicate și conferințe de presă > Versiunea pentru printare

primită de la doamna deputat Carmen Hărău (Grup PNL)
În apărarea statutului de fapt al parlamentarului

Stimați colegi,
Evenimentele de ultima oră desfășurate în partidul din care fac parte, PNL, și mă refer aici la anumite tensiuni generate de tentativă domnului Tăriceanu de a "rupe" parlamentari din PNL și alte partide, pentru a construi un alt grup parlamentar, mă fac să mă duc din nou cu gândul la cauzele reale care fac posibile astfel de "mișcări" politice, numite din punct de vedere tehnic trădări, dezaprobate public de toți și, in același timp, practicate de toti cei care se simt, vorba lui Caragiale, " ca românul, imparțial".

Statutul de fapt al parlamentarului este puternic afectat de lovituri primite atât din interiorul, cât si din exteriorul structurii parlamentare. Mă voi referi la cateva aspecte pe care le consider fundamentale.
1. Nu avem interdicția, prin lege, a migrației parlamentarilor în timpul unui mandat dobândit. Daca interdicția ar exista , ar dispărea nu doar tentația individului, (despre care se face, în principal vorbire) dar și"mituitorul" politic, respectiv cel care supune presiunilor de tot felul un parlamemtar. De asemenea, voința electoratului n-ar mai fi violată de câțiva "strategi", persoane care ,indiferent ce votează românii, sunt capabile să schimbe structuri, majorități, guverne, prin întelegeri ocolite, jucand, după bunul plac, în interes de grup restrâns (nici măcar la nivelul unui întreg partid politic) soarta țării. Cine pierde? Țara, dacă interesul grupului care impune strategia nu este, dintr-o fericită întâmplare, convergent cu interesul national și, in orice caz, reputația parlamentarului "trădător", "traseist", un nenorocit demn, carevasăzica, de tot disprețul semenilor. Dacă unii pot aplica proverbul "câinii latră, caravana trece", altii chiar trăiesc drama oprobiului public si a incapacității personale de a se fi opus presiunii. Ceea ce este, încă si mai grav, prejudiciul de imagine a parlamentarului în cauză se contabilizează ca prejudiciu adus institutiei.
2. Statutul de fapt al parlamentarului s-a depreciat atât de mult, încât marea majoritate a politicienilor se așteaptă de la parlamentar să fie un "ridicător de mână" si, eventual, acolo unde comunicarea cu primarii din colegiu funcționează, un curier între colegiu si structurile administrative centrale din București. Dacă individul-parlamentar, cel mai adesea interesat să faca legi bune, să contribuie la progres, nu la regres social, ar fi valorizat în cadrul structurilor politice,(organizatii teritoriale, grupuri parlamentare,etc), până la a se simți integrat, parte a deciziei luate, legăturile cu partidul din care face parte ar fi mult mai puternice si traseismul mai rar întâlnit.
3. Parlamentul nu are structuri de comunicare de tip "purtător de cuvânt" altele decât reprezentanți politici (președinți de camere, vicepreședinți,etc.) persoane care au, în comunicare restricții electorale, fiind, in mod inevitabil, interesați să nu-și strice cota electorală personală, comunicând publicului niste adevăruri legate de parlamentarism, în general, si de situații concrete, punctuale de decizie parlamentară. In condițiile în care, mass media, în goana dupa senzațional, alimentată de acte reprobabile (accentuat minoritare!) ale unor parlamentari, au făcut o țintă a criticilor virulente din deputați si senatori, în conditiile în care, cel putin din 2007, parlamantarii sunt "tăvăliți" public, la grămadă, de catre însuși președintele României, o structura de tip "purtător de cuvânt" al Parlamentului ar fi foarte utilă.
Închei afirmând că fiecare cetățean, inclusiv parlamentarii, trebuie să răspundă individual atât in fața legii cât și a opiniei publice pentru acte ilegale sau imorale. Dar faptul că Parlamentul, in integrum, a fost transformat în paratrăznet al tuturor actelor de corupție întâlnite, după cum se vede, mai ales in zona administrației, unde corupții au la îndemână mijloace, fiind "ordonatori de credite", este un lucru profund nociv, periculos pentru democrație. Parlamentul, ca țintă predilecta a luptei impotriva corupției, nu este altceva, decât o pistă falsă prin care se poate abate atenția de la adevărații corupti si se dinamitează cea mai reprezentativă instituție democratică.
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 9 decembrie 2019, 0:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro